lördag 16 januari 2010

Carmen i kväll i Tranemo

Ikväll ska jag vara med om något nytt.

På biografen i Traneom ska jag se operan Carmen som sänds digitalt från Metropolitan i New York! Inte undra på att man blir välvilligt inställd till ny teknik.

Många förfasas över att apparaterna tar över våra liv, och visst är det viktigt att hantera det "med finess" eller hur man ska uttrycka det. Men i mångt och mycket kan ju tekniken också användas för att berika våra liv.

Och jag hade ju aldrig träffat Janne och hamnat i Månstad, om det inte hade varit för Internet. Bara det är ju ett skäl att älska teknik :-)




Tillägg på nattkanten


Nu har jag varit och sett på Carmen och jag är uppfylld.

Vilken känsla. Inte nog med att man fick höra otroligt vacker musik, i pauserna var det intervjuer med aktörerna och närbilderna var så nära att man nästan såg tonsillerna på sångarna...

Visst - det är inte som live, förstås, men väldigt häftigt. Jag kommer definitivt att göra detta fler gånger. Tack Susanne, för att du tog mig med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar