torsdag 21 januari 2010

Konsten att gilla konst

Om en stund ska jag gå iväg på ett konstklubbsmöte. Jag är nämligen ordförande i "De gröna näringarnas konstklubb" - ett hedersuppdrag som jag ser det. I dag ska vi planera för den årliga utlottningen och årsmötet.

Jag gillar konst och kultur. Jag gillar att gå på utställningar, opera, pop och rock, läsa böcker, spela tv-spel. Jo, tv-spel är kultur. Ni skulle bara se mig när jag spelar Guitar Hero!!

I helgen tänkte jag försöka få med mig Janne på en dataspelsutställning i Borås, snacka om att lyckats föra samman två roliga ting - dataspel och utställning. Jag hoppas verkligen att den fortfarande visas.

Musik har alltid varit viktigt för mig.

Jag är en sådan som dessutom alltid lyssnar på texterna. En del är sådana, andra inte. Det handlar förmodligen om min tokiga vurm för ord. Många melodier förknippar jag dessutom med speciella händelser. Vangelis - Conquest of Paradise, som jag och Janne lyssnade på till solnedgången på Santorini vår första semester tillsammans, för att nämna en alldeles speciell melodi.

Den spelade vi förresten också när vi gifte oss. Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=GtmlAaybIEs

Dagens bild får i nostalgins tecken bli en bild från just Santorini i grekiska ö-världen. Mer romantiskt än så blir det liksom inte. (Bilden är hämtad från Flickr.com och den är tagen av Angelo Bosco.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar