måndag 25 januari 2010

Om konsten att vara härvarande

Jag läste precis en annan blogg om att vara här och nu. Då kom jag att tänka på ett favoritord, som jag har för mig att jag har lånat av Bodil Jönsson, hon forskaren från Skåne (Lund tror jag?) Hon skrev en gång att man ska vara härvarande.

Härvarande. Att vara här.

Smaka på det ordet - visst är det läckert? Just här är det förvisso -15 grader, så visst skulle jag kunna tänka mig att vara sommarvarande eller varför inte solsemestervarande i stället. Och jag tror att det är viktigt att drömma och längta lite ibland. Men som sagt - det är inte så dumt att vara här heller.

Detta med att läsa andras bloggar är mysigt. Jag är ju nybloggare, så jag hämtar inspiration lite varstans, ser hur andra skriver, tänker nya tankar, kollar lite bilder och så. Det är så kul!

Dagens bild är tagen av arbetskamraten Annika. Bilden föreställer Janne sedd ur ett lite annorlunda perspektiv, och egentligen var det själva flaskan som var motivet. Janne blev liksom bonus, som han är i mitt liv alltså. :-)

Om ölen var god eller inte förtäljer inte historien, men bilden blev ganska läcker, eller hur?


1 kommentar:

  1. Det var ett fantastiskt ord, det köper jag direkt!

    Bilden är ju helt suverän:)

    SvaraRadera