söndag 14 februari 2010

En helg med extra allt!

Oj, vilken härlig helg vi har haft tillsammans med min syster och hennes man i Värmland. Den har innehållit allt - rally, god mat och dryck, besök hos mamsen, stärkande promenader, lite shopping, schlager, OS och mys. Ändå har vi inte stressat nånting utan bara haft det lugnt och gott. TACK för helgen, jag är så glad över min syster!

Men kan någon förklara för mig vad som händer med 48-åriga kvinnor när de ser en kändis?

Eller ja, han var inte kändis för mig från början, men mina mer rallyinsatta vänner förklarade att den lille mannen som satt fem meter från oss och pratade i telefon var ingen mindre än Sebastian Loeb, världsmästaren i rally. Vi var nämligen i en restaurang där alla stora stjärnorna värmde sig före rallyt - Loeb, Hirvonen, Grönholm (tror jag han hette) och en massa andra.

Men inte tordes jag ta upp kameran. Nej då, jag satt där, fingrade på kameran och tyckte det var "pinigt". Men vi tog en bild på hans kartläsare Daniel Elena. Bakifrån. Genom fönstret. Ok, bilden inte blev den bästa - men det är han. Jag lovar.

Efter en stund kom även självaste världsmästaren och ställde sig intill. Så då tog vi en bild på honom med. Bakifrån. Genom fönstret. Det är den mannen till höger med täckjackan på. Jag lovar det med. Alltså förstår ni - vi frotterade oss med eliten, och jag kände inte igen en enda av dem. Snacka om pärlor för svin.

Själva tävlingen ägde rum på Färjestads travbana, vilket var kul för man fick verkligen rallykänsla. Strax utanför vår restaurang vägde de in bilarna, eller vad de nu gör när alla står på rad och kollas. (Ni hör vad bra jag är på det här.)

Men tror ni det var slut med det? Icke då. Vi tog bussen till stan och gick på lokal. Vem satt vid bordet intill om inte Per Eklund, en före detta världsmästare eller nåt, även det i rally. Och se där - äntligen ett namn som till och med jag kände igen!

Ok, ni kan väl få en bild på Sebbe, som jag numera kallar honom. Såhär ser han ut framifrån och utan dunjacka. Det kan ju vara bra för er att veta, ni som inte har träffat honom på riktigt, menar jag.

2 kommentarer:

  1. Tack själva kära syster och svåger för en trevlig helg! Vi som bor i "stan" tog bussen till prisutdelningen och såg alla världstjärnor live, det var Hirvonen, Loeb och Latvala i egen hög person. Vi såg även Magnus Samuelsson, jag undrar om han har alla "pilledutter"?

    Syrran

    SvaraRadera
  2. Om han har några pilledutter, så sitter de nog i biceps,tror jag. :-))

    SvaraRadera