onsdag 3 februari 2010

Varför är jag inte betongarbetare?

Tänk om jag vore vårdbiträde eller sjuksköterska, eller varför inte betongarbetare. Då hade jag blivit omtalad i partiledardebatten häromkvällen. Många gånger. Tillsammans med gruppen "vanligt folk" förstås - och jag som trodde att alla var unika. Det känns liksom lite roligare att vara speciell, men det kanske bara är jag som känner så?

Faktum kvarstår att politikerspråk inte alltid är så variationsrikt.

Dagens bild föreställer Burt Lancaster och Deborah Kerr i en klassisk scen från "Härifrån till evigheten" (bilden är hämtad från Wikipedia). En annan dag ska ni få se en variant på den, som jag personligen är mer förtjust i. Men visst ser det otroligt romantiskt ut?

1 kommentar:

  1. Romantiskt?? Ser skitjobbigt och obekvämt ut tycker jag. Själv är jag nog mer åt det traditionella hållet... MVH Det "vanliga" vårdbiträdet Jenny

    SvaraRadera