lördag 6 mars 2010

Blir det krig flyr jag landet

I går på tåget hem satt jag en bit bredvid tre yngre representanter för Förvarsmakten. Samtliga dessa gjorde lumpen, och det kan jag säga - är det de som ska försvara mig när kriget kommer, så tror jag att jag drar till något annat land. :-)

Jag menar inte så allvarligt som det låter, men jag skrattade högt för mig själv när jag lyssnade på dem.

En av dem tyckte att maten sög - det var Sodexo, fick jag höra, och de kunde ju inte laga mat. Speciellt fisken var dålig. En annan förstod inte varför befälen tjatade så, ett befäl till och med påpekade att ynglingen i fråga oavbrutet drack coca-cola, så fräckt! Dessutom blev befälen sura när de stannade till vid McDonalds med bandvagnen. Den tredje tyckte att det var bedrövligt att det var så trångt i bandvagnen så att man inte fick på sig bältet.

Förstår ni? Det här gänget representerade ett försvar bestående av unga män och kvinnor som inte gillar fisk men gärna äter McDonalds och dricker cola till det. Inte undra på att man inte får på sig bältet i bandvagnen, tänkte jag...

I övrigt gick resan hem bra, tack för det SJ. Sedan åkte vi nästan direkt till trevliga kamrater och fick god mat och dryck. Sådant är god livskvalitet! I dag har jag varit på planeringskonferens på förmiddagen. Vi började kl. 09 - på en lördag. Inte min bästa gren kan jag säga, och när jag kom ut till bilen lyste den där ilskna varningslampan igen. Men efter en stund slocknade den, gudskelov. Jag säger som T på bilverkstaden: If it ain´t broke, don´t fix it!

På eftermiddagen var vi ute och gick en ljuvlig promenad i solen. Kanske ändå, att våren är på gång? Hoppas, hoppas. Det var dagsmeja, vilket är ett vackert ord och en otroligt skön känsla. M och T är här i helgen, vilket är jättemysigt. De följde med ut på promenaden och självklart busade de lite (bildbevis bifogas).

Nu kollar vi på schlagern, men varför går fel låtar vidare hela tiden? Pernilla och Orsa har hittills gått vidare i stället för Pain of Salvation och Neo. Och ja, jag har ringt och röstat, så jag klagar inte bara. Tur att det bara är melodifestival en gång om året - det är inte bra för blodtrycket för damer i 50-årsåldern. :-)

Dagens bilder blir tre - "Parkbänk i vårväntan", "Vinterbus" och "Vart tog benen vägen?".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar