onsdag 23 juni 2010

Eviva España!

Nu är jag tillbaka igen, efter en ljuvlig vecka på Alcudia. Det var länge sedan jag såg sådant turkosblått vatten - vilken vacker färg det är! Och varmt var det. Och glasklart. Och långgrunt. Härliga baddagar alltså.

Vi var iväg hela bonkagänget (som vi skulle ha sagt i Värmland) - två stora och två halvstora. Alla fyra är dock nog större efter den här veckan, med tanke på all mat vi har ätit med glada tillrop och drycker därtill. Vi hade nämligen all inclusive och det är verkligen inklusive allt!

Det är en förmån att få tillbringa en vecka med två nästan vuxna för ju äldre de blir, desto mindre ser man av dem på hemmaplan - vilket är fullt förståeligt.

Samtidigt har vi träffat på annat skoj folk därnere - från Norge, Skåne och närbelägna Limmared (1,5 mil från Månstad). Och dessutom kom jag i samspråk med en dam från Björneborg, inte finska dito utan den värmländska varianten som är en bruksort i Kristinehamn, alltså min gamla hemstad.

Som om inte detta var nog. På flyget satt de nästan vuxna bredvid en man vars mormor och morfar hade haft sommarstuga strax nedanför vårt paradis i Simmesjö. Han hade fiskat gös i "vår" sjö flera gånger.

Världen är liten - även om Gullan Bornemark tyckte tvärtom. (Den meningen sållar måhända mina eventuella yngre läsare från de äldre?)

Nu ska jag sätta mig och sortera bilder. Det lär ta en stund. Jag bjuder dock på några smakprov, varav den sistnämnda är Alperna från flygplan. Kanske inte en sommarbild, men ganska läcker ändå tycker jag nog. Och svara nu ärligt - har du saknat mig det minsta lilla?

;-)







6 kommentarer:

  1. Självklart har jag saknat dej! och din blogg!
    Jag har ju turen att få fira midsommar ihop med er, de ska nog ersätta denna veckan... ; )) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har saknat dig och dina inlägg!! Låter som ni haft det riktigt skönt! Varma midsommar kramar från Skogslyckan

    SvaraRadera
  3. Janåke o Hjördis23 juni 2010 kl. 22:50

    Det tror tusan det. I dessa kungliga bröllopstider är det nästan majestätsbrott att låta bloggen ligga nere så länge. Hade du två halvstora med dig så brukar de ju vara fenor på teknik så de kunde hjälpt dig att blogga från stranden med drinken i andra handen. VÄLKOMMEN TILLBAKA!

    SvaraRadera
  4. Jag sa ju redan igår att jag saknat dig, men eftersom du går med håven får jag väl säga det en gång till;)

    SvaraRadera
  5. Har kollat in varje dag, började misstänka att du dött utan att meddela nåt...

    SvaraRadera
  6. Karin: Vi ses troligen redan i kväll på dansen!

    Skogslyckan: Skön midsommar du med, såklart!

    Jan-Åke: Fråga J vem som är mest teknikfenig i familjen, inkluderat de halvstora, men man vill ju inte ha sand och strand i datorn... ;-)

    Maria: Det är sommar. Man fiskar. Svårare än så är det inte.

    Jenny: Inte heller. Känns dumt, såhär i början av sommaren.

    SvaraRadera