onsdag 14 juli 2010

Grattis då Vickan!

I dag fyller Viktoria år, med stort hallabaloo på Öland. (Oj, nu kom jag på att vi glömt att flagga - för visst är det flaggdag i dag?) Sändningarna därifrån pågår för fullt, och här sitter jag. Förstår inte att jag inte blev inbjuden? Men Viktoria är inte heller vara där, eftersom hon bröllopsreser. Märkligt egentligen, att ha ett stort födelsekalas utan jubilaren.

Fram till nu har jag suttit ute i trädgården med en god bok och bara kopplat av. Det är verklig njutning. Jag jobbar ju fortfarande och lär nog göra så hela sommaren. Nej, det är inte synd om mig, för det är som det är. Det fria livet som företagare, ni vet. ;-)

Får väl längta efter en vintersemester i stället - en vecka eller två någonstans vore gott.

I morse vaknade vi upp utan vatten i kåken. Ingen svettig morgonpromenad för mig alltså, för en sådan utan efterföljade dusch är inte riktigt vad jag drömmer om. Förvisso blir man svettig ändå numera, men jag behöver ju inte framkalla det mer än nödvändigt.

Gudskelov var det inget allvarligt utan bara jordfelsbrytaren som löst ut på något sätt. Grannen P hade varit tvungen att stänga av vattnet för att kunna mjölka. Men följden blev att jag var på jobbet redan 06.50 i morse! Avlopps- och vattenkrångel i samma vecka är dock sådant som får husägare att hålla sig för skratt.

Dagens bilder blir trädgårdsbilder.

Nu är de röda vinbären snart mogna. Vi har ett gäng vinbärsbuskar mitt på gräsmattan. De lär ha stått i många, många år - och varje år fullständigt bågnar de av vinbär. Så även i år. Visst är de vackra, och framför allt många?

Har du förresten något restips för en vintersemester?





4 kommentarer:

  1. Man kan ju bli lite avis när jag ser dessa dignande buskar. Jag som är fruktobäroman. Kommer ihåg som barn låg jag under vinbärsbusken och plockade i mig.

    SvaraRadera
  2. Om du vill resa till något varmt ställe så säger jag Mallorca, lite underskattat och inte så långt bort, ok priser. Men det kan ju också vara helt ljuvligt att åka till en storstad, och då säger jag Barcelona. Allt beror ju på hur länge du vill vara borta, vad du vill med semestern och priset inte minst.

    SvaraRadera
  3. Jan-Åke: du får gärna lägga dig under våra buskar och äta hur mycket du vill!

    Singelmamman: Vi var faktiskt på Mallis för bara några veckor sedan, och jag håller med - det är underskattat. Storstäder är också en lockelse. Har även varit i Barcelona, men dit återvänder jag gärna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Du vet vad jag rekommenderar, ARUBA!!! :-)

    SvaraRadera