torsdag 8 juli 2010

Rosor är röda och besticken är fina!

I dag har jag fyndat. Det må var symtomatiskt för min medelålder, men jag är jätteglad för två lådor med...*trumvirvel*... bestick! Men det är inte vilka bestick som helst utan det är de allra sötaste bestick med små rosor på.

Det hela började med att jag beställde ett litet underlägg i webbshoppen hos Pia på Ateljé Skogslyckan.

Pia är en Månstadkvinna som lever sin dröm på ett härligt sätt. Hon pysslar med något hon både älskar och är jätteduktig på, och nu har hon startat en webbshop. Här i Månstad finns det faktiskt runt 100 företag på cirka 380 invånare. Företag alltså, inte företagare. I ett företag kan det ju finnas flera företagare. Helt sjukt egentligen, men visst är det häftigt?

Hur som helst - detta underlägg har jag inte hämtat, trots att jag beställde det för flera månader. Skämmigt, men sant.

Jag och J tog bilen på en liten utflykt bort till Pia, för att hämta det. Och visst - det är fint och så. Lite svart-vitt och mönstrat, som jag vill ha det. Jag gillar verkligen underlägget.

Men jag ÄLSKAR de bestick som låg där hos Pia. Jag hade redan spanat in dem på hennes webbshop, men när jag såg dem i verkligheten föll jag som en fura. Jag vet att det är djupt opraktiskt med den där sortens bestick. Jag vet att man inte ska diska dem i maskin och så, för att det kommer in vatten i skarven.

Men vem bryr sig? De är ju jättevackra, eller hur?

Jag lyckades få 12 gafflar, 12 knivar och 12 skedar, och om du kommer hit någon gång ska du få äta med dem - för jag ska bara använda dem när jag har fint folk på besök. :-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha du är allt bra gullig du! Så glad att få sälja dem till just en som uppskattar dem.
    Det "fina" folket i Skogslyckan kanske kan få äta med dem nån gång:)
    Kramar Pia

    SvaraRadera