torsdag 30 september 2010

Törsten är svår, men släkten är värst!

Nej, såklart är inte släkten värst, men jag tycker att det är en rätt kul ordvits, det där. I dag har jag träffat både min mor och min syster på en och samma dag. Mysigt förstås! Jag och syster yster käkade lunch i Karlstad, som visade sig från sin allra vackraste sida. Sola i Karlstá - precis så var det!

Men var sak har sin tid, så efter jobb på förmiddagen och lunch så for jag och röda faran söderut, mot Månstad. En kurs, en rådgivning och 60 mil på två dagar är ett skapligt intensivt program, så det känns skönt att sitta i soffan och kolla på Idol.

I morgon är ingen riktigt rolig dag för vi ska på begravning.

Jag har bara varit på en begravning i hela mitt liv, och då var det en gammal man som hade gått bort. Det är ledsamt - men mer naturligt på något vis. Alla ska vi ju dö när livet när det är dags, så att säga. Men i morgon handlar det om det en människa som rycktes bort alldeles för oväntat och tidigt. Det kommer att bli tufft, inte minst för de allra närmaste. Jag tänker på dem!

En smått filosofisk insikt jag fick en gång (jag tror att det var min mamma sade det) är att om 100 år är faktiskt så gott som alla människor som lever på denna jord nu utbytta. Ingen av oss är kvar, hur viktiga vi än är eller tror oss vara. Människans litenhet blir så tydlig i det perspektivet.

Dagens bilder får bli vackra Karlstad samt en björk i här hemmavid som nästan brinner av guld. I morgon är det fredag igen - hur har du fått den här veckan att gå?



2 kommentarer:

  1. Ja det blir en jobbig dag imorgon..men vi går igenom den tillsammans ;o)

    SvaraRadera
  2. Min vecka har gått undan, tyvärr, vill ha mer tid med tonåringarna, men helgen får bli myshelg!

    SvaraRadera