lördag 23 oktober 2010

Åh, så stolt jag känner mig!

Jag sitter just nu och eftersvettas, och det är i sanning inget normaltillstånd för mig, eller har inte varit - vill jag nog gärna säga med ett lite stolt tonfall. Jag har nämligen precis kört en halvmil på vår nye familjemedlem Crosstrainern.

En halvmil, ska det vara något att yvas över? Ja, jublar jag!

Min kondition är riktigt usel. Jag har inte gjort ett kondititionstest sedan jag gick i skolan och det är inget jag ens känner att jag skulle våga göra just nu - än mindre uppskatta resultatet av. Men det är nya tider och jag ska försöka köra en stund på trainern varje dag. I dag gjorde jag det till tonerna en Thin Lizzy-platta från 1980-tal eller något - och det gjorde det hela riktigt kul och förmodligen ganska sevärt också.

Tänk er en aningen rundhylt kvinna, svettig som bara den, som står och vrålar "The Boys are Back in Town!" mellan ansträngda andhämtningar. Tur att J är ute i skogen en sväng för det finns syner man vill bevara sin själs älskade från...

Dagens bild föreställer en annan av männen i litt liv - katten Alfred. Jag tjatar månne om detta, men visst är han vacker?

4 kommentarer:

  1. Hahaha Petra du e toppen, man får de ju inte roligare än va man gör sig på ett träningspass. O ja Alfred e en synnerligen vacker katt, men de ser ut som om han tycker att du ska njuta av livet i stället för att stå å yla på den där Crosstrainern ;) /Annika

    SvaraRadera
  2. Nej, nu har du missuppfattat hans blick helt och hållet. Den blicken innehåller bara ren och skär beundran för vackra och duktiga matte. Eller nåt. :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Petra!!
    Alfred ser lite avundsjuk ut tycker jag =)

    SvaraRadera
  4. Nu är ju Alfred en 14-årig kastrerad perserkille, så just motion är inte hans grej... :)

    SvaraRadera