måndag 22 november 2010

Moddig, moddigare, moddigast

I morse körde jag till Kungsbacka i snö, och uj vad jag ogillar det. Tur att jag tog gott om tid på mig. Resan gick bra även om GPS:en tyckte att  jag skulle ta ett varv runt Borås innan jag svängde ut på riksväg 40. Jag förstår mig inte alltid på den, men fram kommer man ändå.

Jag har hållit två föreläsningar här i dag. Först träffade jag drygt 20 chefer och sedan var det 90-100 personer som lyssnade i eftermiddags i en biosalong! Jag kände mig lite som den store värmländske vaktmästaren i Smala Sussie, han som går upp på bioscenen och berättar att biopubliken måste gå hem mitt i filmen, för...

- Det är Stockholms fel alltihopa, för di har bare skicke halve filmen!

Har ni inte sett den filmen så rekommenderar jag den å det varmaste. (Har jag sagt det förut? Förmodligen.) Jag är kvar i Kungsbacka för jag ska ha en föreläsning i morgon också. Hotellnatt och hotellfrukost igen alltså. Tog även en runda på Kungsmässan, som var ett stort shoppingcenter, så nu är nyårsblåsan fixad!

På tal om ankommande storhelger - har du börjat beta av julklappslistan ännu?


8 kommentarer:

  1. Fin du kommer va på nyår :) Du köpte väl en matchande väska till oxå. Inte en enda julklapp har ja köpt. Blir väl dan före julafton kan ja tänka. / Annika

    SvaraRadera
  2. Möjligt, bara möjligt, att jag redan har en matchande väska redan. Troligen inte dock. :-)

    SvaraRadera
  3. Så fin du kommer att bli Petra. Tack för tipsen på väggord...slutar väl med att det blir något riktigt romantiskt och vackert. Skall ju helst inte behöva stänga dörren varje gång det kommer främmande...ler. Har faktiskt inte köpt en enda julklapp ännu. Men det är ju första julen som farmor, så visst skall det handlas...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så fin. Du blir balens drottning. Julklappar? Men det är väl superlångt kvar, säg ja, snälla!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig klänning... Kör försiktigt hem idag...Jättemycket snö ute redan nu! Kram

    SvaraRadera
  6. Pia: Farmoderskap gör nog att man shoppar lite extra.

    Singelmamman: Det är jääääättelångt till jul.

    Karin: Ja, det var lite tröttsamt att köra, det var det. Men hem kom jag! :-)

    SvaraRadera
  7. Och nu skrattar jag igen! Har en liknande klänning hängande i garderoben!! Inte i lika fint tyg men ändå =) och Smala Sussie är en favorit, of course =)

    SvaraRadera
  8. Störtsnygg klänning! Den skulle jag tro att Skifs gillar. Ta med den till fredagens begivenhet! Vill gärna bli sedd med dig i den. (Syftningsfel nu igen..?) Kram/M

    SvaraRadera