måndag 6 december 2010

Kalenderfrossa

Jag som är en ganska inbiten tävlare har fullt ös nu i december med alla nätjulkalendrar - det finns hundratals, jag lovar! Dock selekterar och prioriterar jag rejält, så jag deltar bara i tävlingar med teknikprylar och annat som jag verkligen vill ha  som priser. Skulle aldrig lägga tid på att rimma om ett par värmeljus eller en nyckelring. Typ. Vill du också bli inbiten kan jag rekommendera webbplatsen Bli en vinnare. Där finns mängder av tävlingar i olika kategorier, och ja - de har en speciella avdelning med jultävlingar.

Nu ska jag göra ingenting en stund och samtidigt vila högra handleden.

Jag har nämligen fått "en släng" av karpaltunnelsyndrom, denna åkomma med osedvanligt krångligt namn. Det känns liksom som blixtrande tandvärk i handleden, samtidigt som jag blir alldeles orkeslös i handen. Därtill domnar ett par fingrar ofta och gärna. Jag har haft det tidigare, och det brukar ge sig efter en period, men det är attans så irriterande när det pågår.

Dagens bild får bli en teknikpryl som jag inte vet om jag riktigt behöver - kors i taket. Det trodde ni aldrig at ni skulle höra mig säga! :-) Men jag kan inte riktigt fatta grejen med en Ipad när jag har en Iphone och en liten 11 tums dator. Kan du ge mig något bra argument för eller emot Ipad?


4 kommentarer:

  1. Hatar tävlingar på nätet, bara en massa reklam om skitprylar för att kunna vinna de fina grejerna. Kan inte du tävla åt mig? Skulle behöva (?) en iphone och rätt mycket pengar...:)

    SvaraRadera
  2. Då har du tävlat i fel tävlingar. Vi "vana" tävlare ratar de där reklamsidorna. Vi får väl ta en genomgång någon dag av vad som är bra respektive dåliga tävlingar. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tillhör dom som har sneglat på en iPad ända sen jag hörde talas om den. Har haft bevakning på när den skulle släppas i Sverige, och det hände ju för exakt en vecka sedan. Jag hängde på låset och beställde en.

    Tja, vad ska jag säga... Inte en pryl man måste ha. Däremot superläcker att hålla i handen och surfa på. Den är som en jättelik iPhone, dock utan att kunna ringa på den. Jag håller fortfarande på och utforskar den, och vet fortfarande inte riktigt... har inte hittat det är totala avgörande argumentet. Har man en iPhone och dessutom en smidig dator som du har, så vete katten.

    Men det är en ljuvlig Pryl!! En leksak för den mogna kvinnan. Eller nåt.

    SvaraRadera
  4. Jag tänker och funderar precis som du. Den är läcker, inte tu tal om saken. Samtidigt - vill jag egentligen bära runt på en sak till? Tål att tänkas på...

    SvaraRadera