lördag 11 december 2010

Några glöggtips såhär på lördagskvällen

I dag har jag varit i Borås och julhandlat. Låt mig säga som så att det var inte riktigt rymligt, och det är ju först nästa helg som det är riktiga julshopparhelgen. Dessutom - visst är det lite synd om de som jobbar i affärerna nu, som får lyssna på skivan "Absolute Christmas" gång, på gång, på gång.... Jag blir ju trött på låtarna bara på den lilla stund jag går runt i affären.

På eftermiddagen hade vi lite glöggparty här i Månstad.

Det var inte så stormigt som det där ordet "party" kanske kan låta, utan det var några glöggsorter, lite pepparkakor och grönmögelost av sorten S:t Agür. Känns lite pretto på något sätt, men det är faktiskt väldigt gott. Jag kan rekommendera Blossas saffransglögg kall med is (det har jag nog nämnt tidigare) och en glögg som hette Lucia, tror jag - en chokladglögg, som smakade choklad men inte på det där översöta sättet utan alldeles lagom.

Eftersom det är lite julstämning här i Månstad i dag finns det ett inlägg nedan, där jag visar världens bästa julvideo genom tiderna. (Jag fattar inte hur jag får in ett youtubeklipp i ett pågående inlägg, så att säga. Nån som vet?)

Titta och njut!

2 kommentarer:

  1. När du är på youtube klickar du på "bädda in", väljer vilken storlek du vill ha på rutan och så kopierar du koden (som redan brukar vara markerad) och klistar in den på lämplig plats i inlägget.

    SvaraRadera
  2. Tack - du som alltid lyckas lösa mina bloggproblem. :-)

    SvaraRadera