söndag 6 februari 2011

Mello Jello

Nu är melodifestivalen igång. Vissa hissar, andra dissar. Jag hissar, trots alla delfinaler, andra chanser, dåliga bidrag och hemska kläder. För mig är det ett vårtecken likvärdigt med tussilagon, på något sätt. Bloggkamraten Maria kallade kalaset för Mello i går på facebook, och det är ett bra namn. Mello rimmar ju med Jello - denna dallrande, färgglada dessert som man antingen hatar eller älskar. Precis som Mello alltså.

I kväll har jag kulturellat mig än mer - 3D-bio i Ulricehamn med bloggkompisen Festivalmamman och hennes "småttingar". Vi såg Trassel, Disneys nya film. Den har fått bra kritik så förväntningarna var på topp. Tja, vad ska man säga? Hästen var bra. Och kameleonten var rätt kul. Det räcker så.

Jag hade tänkt att dagens bild skulle vara något schlageraktigt, men eftersom min gamla gitarrhjälte Gary Moore har dött i dag får det bli en låt till hans ära. En riktigt bra liveversion av en fin låt, dessutom framförd tillsammans med en annan av mina döda hjältar - Phil Lynnott. Du får helt enkelt vänta på schlagerlänken tills i morgon.

Oavsett om du hissar eller dissar melodifestivalen - vilken är din favoritlåt?

4 kommentarer:

  1. Sv: Vad kul att du är med och tävlar :D Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade ju Danny (även om han var favorit innan och jag därmed borde varit MOT honom), och jag gillade definitivt det 80-talsinspirerade dansgänget bakom. Jag dansade nästan rätt till alla stegen när han sjöng andra gången...

    SvaraRadera
  3. Sorry. Eftersom jag inte alls hissar Melodifestivalen, har aldrig gjort, så har jag ingen favoritlåt. Men jag tittade med yngsta, fast efter ett tag var vi båda upptagna av varsin dator. :-)

    SvaraRadera
  4. Malin: Såklart! :)

    Jenny: Det finns saker jag skulle vilja se...

    Singelmamman: Ja, det var verkligen ingen höjdaromgång, men vi schlagernördar hänger allt i ett tag till.

    SvaraRadera