söndag 20 mars 2011

Sköna söndag

Visst fanns det ett tv-program som hette så? Sköna söndag alltså? Och ett som hette Fräcka fredag också, men Malena Ivarsson eller nåt? Förmodligen gick de på det glammiga 1980-talet.

Skön söndag har vi haft i dag i vilket fall som helst.

Sovmorgon, långfrukost, flera tidningar att bläddra i. Vi har Göteborgs-Posten på helgerna och den är läsvärd och så, men jag funderar ändå på om jag inte ska ta DN i stället. Jag liksom hittar bättre i den på något sätt. Det är märkligt det där, hur man vänjer sig vid tidningar. Läser du förresten tidningen framifrån och bakåt eller börjar du, liksom jag, bakifrån? Även det är en vana svår att bryta.

När solen bröt fram åkte vi ut till stugan och kollade till det, vår vana trogen med varsin kamera runt halsen. Och eftersom en bild säger mer än tusen ord stoppar jag här och låter bilderna tala. Har du haft en skön söndag?

En promenad på isen lämnar spår efter sig.

En skylt som väntar på sommargäster...


Det som göms i snö kommer upp upp i tö!


Naturen gör egna konstverk ibland.


En mig när och kär hobbyfotograf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar