tisdag 22 mars 2011

Tydligen populärare än någonsin?

Om ni minns så fick jag för ett tag sedan ett meddelande på Facebook från en okänd herre som tydligen blivit förtjust i mig. Nej, jag vet förstås att det var ett massbrev av något slag, men ändå. Nu har ryktet om min förträfflighet tydligen spritt sig till Stay Friends, ni vet där man hittar gamla klasskompisar. Där har jag nu fått ett brev från en man med det lämpliga namnet "Peterson Peterson". Även han bedyrar sin kärlek minsann (översatt av  mig):

Jag är ny medlem här och jag har sett det du skriver i din profil, det får mitt hjärta att stanna. Ditt foto visar på en skönhet av ett slag jag inte sett hos någon annan och så länge mitt hjärta slår ska jag vill jag finnas där för dig. Kanske något kan utvecklas ur detta och vem vet - kanske det leder till en livstid tillsammans.

Inte illa från en människa man aldrig sett, eller hur?!

Skämt åsido, är det någon som vet vad det är för nytta med de här breven? De så kallade Nigeriabreven är ju rena tiggarbrev. Sedan har vi alla dessa brev som talar om att jag vunnit otroliga mängder pengar - om jag bara lämnar mitt kontonummer. Men det här?

Jaja, nog om detta för det finns viktigare saker att berätta: Våren har kommit till Månstad!

Två tranor gick nämligen omkring och strosasde på åkren utanför huset i morse. Vi har ju ett par som brukar häcka här varje år, och det är i sanning ett vårtecken när de kommer. Enda nackdelen är att de tutar så förfärligt på morgnarna, men det är en smäll man får ta. Vill du veta hur det låter kan du gå in - här. Det är en sida där det finns mängder av fågelljud.

Dagens bild från bli denna  vårlika och ståtliga fågel, som förresten heter Grus Grus på latin. Visste du det? Har du förresten något spännande vårtecken att bjussa på?






7 kommentarer:

  1. Grus Grus & Pica Pica är de enda fågelnamn på latin som jag kan!

    SvaraRadera
  2. Det var en överdrift att tycka de tutar så mycket. Hur jag än trycker på "här" så är det tyst som i graven. Tror du blivit lite överkänslig för ljud kära Petra, hi hi hi.

    SvaraRadera
  3. Maj: Ja, och lodjur heter lynx lynx. Tydligen är det något med släktnamn och artnamn det där.

    Janåke: Nu ska det funka - en kvinna kan ju inte komma ihåg alla länkar hela tiden... ;-)

    SvaraRadera
  4. Skitiga fönster, vinterpynt som barrar utanför dörren, tusen sorkhögar i trädgården, räcker det som vårtecken?...ler. Du har väl inte missat att jag ordnar bloggträff, vi måste ju hitta på nåt vi som bor i detta området...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Pia: Vi har precis samma vårtecken här i Rösered! Ja, jag har sett att du har bloggträff. Jag har inte riktigt ordning på helgerna framöver men påminn mig gärna! Sista anmälning var i början av april har jag för mig?

    SvaraRadera
  6. jag tror att du ska vara lite mer tacksam över de underbara kärleksbreven du få! Själv får jag inte ett endaste ett...;(

    Mitt spännande vårtecken är att det lossnar stora hudflagor i pannan, brukar göra det vid väderomslag. Vintern har därför varit perfekt, jämnt snöig och kall. Om det nu kunde bli sommar direkt och förbli så till september så vore jag mer än tacksam.

    SvaraRadera
  7. Jenny: Du kan få ett kärleksbrev av mina - ska jag vara ärlig tror jag inte att "Peterson Peterson" bryr sig om det.

    SvaraRadera