torsdag 14 april 2011

Packad och glad

Kommer ni ihåg shampot "Wash and go" med en ganska töntig reklam där en brud gick fram till ett omklädningsskåp efter träningen och bara högg den flaskan i farten? Det var väl ett av de första shampona med kombinerat shampoo (hur katten stavas det egentligen?!)  och balsam.

Jag minns att Helt Apropå-gänget gjorde en variant på den reklamen, där en A-lagare tog en färdigblandad flaska i farten och gjorde reklam för "Full och go!"

Och hur går mina associationer nu?

Jo, jag är packad och glad - men inte packad på det där berusade sättet utan i stället på det där resväskesättet. I morgon åker jag nämligen på den vartannatårliga europeiska huvudstadsresan med syster och systerdöttrar. Och förresten - det sägs att svenskan är ett fattigt språk, pytt! Jag slår vad om att du inte hört något av orden vartannatårliga och huvudstadsresan tidigare. :-)

Nu ska jag gå och nanna, för klockan ringer 04 i morgon. Ha det så bra tills vi hörs!

5 kommentarer:

  1. Att svenskan är ett fattigt språk och att engelskan skulle ha fler ord är faktiskt en myt. En seglivad sådan.

    SvaraRadera
  2. Jenny: Helt rätt analys, som alltid.

    Maj: Du har helt rätt. Svenskan är både mångordig och härlig!

    SvaraRadera
  3. Bakis och skakis - ett sätt att leva...

    SvaraRadera
  4. Singelmamman: Förvisso, men ett lite jobbigt sådant - om även relaterat till kvällen före.

    SvaraRadera