måndag 23 maj 2011

Oj vad ni hade skrattat!

Oj, vad ni hade skrattat om ni hade sett mig för en stund sedan! Men ni hade inte skrattat åt mig utan med mig, för jag skrattade själv så jag nästan kiknade. Jag har nämligen köpt Zumba för Wii och i kväll - med J på behörigt avstånd på möte - tänkte jag testa.

För er som inte vet - zumba är en väldigt poppis motionsform, där man försöker skaka höfter och rumpa i takt till latinorytmer. Det var just det. I takt till latinorytmer. Ni hör själva. Höfter och rumpa har jag men de har inte skakat på det sättet på väldigt länge, om ens någongång.

När man tränar detta till Wii sätter man på sig ett bälte där man sätter datorkontrollet och på något märkligt sätt läser tv:n av mina rörelser som jag alltså ska göra i takt till instruktören på tv:n som hejar på mig på den mest fryntliga engelska. Keep up the good work! Well done! Yes! Hon måtte ha varit närsynt eller så är kontrollen felinställd, för så mycket well done var det inte. Men good work, det tycker jag nog att jag kan säga, för jag tog i så att svetten lackade.

Det var kul och det ska göras igen. Det är säkert!

Jag lovade att visa lite av helgen i bilder. Det är väl inga fotografiska mästerverk, men helgen var mysig ocn nyttig ändå. Först lite nyttighet, jag rensade nämligen i garderoben. Men vet ni - det är lika fullt ändå...  Sedan en sötnos som finns i en hage på väg till ljuvliga sommarstugan. Och slutligen ett bevis på att mina fingrar verkligen inte är gröna - för ni tror väl inte heller att den myntan passar i någon sommarmojito? Tja, det finns väl att köpa ny på Ica! :-)

Hur är det med dig i dag? Måndagsmys eller måndagsblues?





6 kommentarer:

  1. Måndagsnöjet bestod bl.a. i att tömma den gamla komposten. Sedan pensionerades den vid sopstationen på Skene skog. Nästa steg blev att placera en yngre modell av kompost eller som det så vackert heter, "soilsaver". Kan väl nämna att fläsk, höfter o ändalykt fick sig en duvning av detta med men jag lyckades hålla mig för skratt.

    SvaraRadera
  2. Men du får mig att skratta, det är något bra det. :-) Soilsaver? Så utomordentligt fånigt, förresten.

    SvaraRadera
  3. Ont i huet så det skrek om det!

    SvaraRadera
  4. Inte kul... Krya på både dig och huet!

    SvaraRadera
  5. Men snälla du, kan vi inte få se en film när du tränar? Allt för dina läsare?!

    SvaraRadera
  6. Det där vill jag testa! Efter lite lingonvin ska det väl inte vara några problem att skaka runt lite. /M.

    SvaraRadera