onsdag 8 juni 2011

Kaos är granne med oss

Nu är det full fart på Norrgården och dess närhet. Dagen har innehållit studentförberedande, sänginstallerande, renbäddande,  lampbeställande och lampavbeställande, vattenpumpskrånglande (igen) och just nu, mitt i solnedgången, far J runt på åkgräsklipparen här utanför i fullaste fart. Därutöver har vi jobbat. En helt vanlig dag alltså:-)

Nej, jag ska inte göra mig märkvärdig. Dagen har definitivt varit lite intensivare än vanligt, så det vore gott med en kopp kaffe just nu. Nej, just det - inget vatten. Suck. Men man ska se en utmaning i varje problem, inte ett problem i varje uppgift, eller som det stod på en teckning jag hade en gång:

"Foten i kläm?`" Jajamänsan!"

I går var det stor bal för studenterna. Den skedde traditionsenligt vid vackra Torpa stenhus, men stenhuset var inte hälften så vackert som J:s dotter M var! Jag struntar i allt vad personuppgiftslag nu och tar med en bild på henne. Det får hon ta, och hon var faktiskt på bild i Borås Tidning i dag, så lite kändis är hon i alla fall. Visst är hon finast? Tur med vädret hade de också, balbesökarna. Det mullrade i kanterna och regnet hängde från molnen, men det höll upp hela tiden.

Ni får också bilder på partytältsuppsättningen, en minst sagt tålamodskrävande syssla, också början på vårt sovrum. Det blir nog bra det här, i gammelrosa och cerise, eller vad tror du?







3 kommentarer:

  1. Det är som en godnattsaga. Nu är jag lugn och kan sluta mina oskyldigt blå efter att fått min bloggläsning. Kaos ett vackert ord och jag tror om han på gräsklipparen finns med så är det bara ett kontrollerat kaos.

    SvaraRadera
  2. Jättefin Malin! Snyggt sovrum. Ska bli kul att snart få inspektera! :-) /M.

    SvaraRadera