onsdag 1 juni 2011

Nya tider, nya tapeter!

Jag känner att jag går in i lite sommarläge på bloggen. Dels har jag alldeles för mycket att göra innan jag kan ta semester på jobbet, dels håller vi på och grejar på alla fronter. På lördag är  det brännbollscup i Månstad och på måndag ska vi ha hand om Tranemo kommuns nationaldagsfirande - du kommer väl? Det är klockan 15.00 i Månstadsparken. Samtidigt håller vi på att tapetsera om här hemma, så det ser ut som kriget har kommit till stan, eller i alla fall till byn.

Vi har nämligen köpt nya sängar, vilket är en herrans god gärning!

Jag fattar inte hur man kan låta åren gå i en dålig säng, vakna på morgnarna stel och öm i hela kroppen, men visst blir det lätt så. Sängarna kommer på onsdag och före det ska vi ha hunnit måla och tapetsera i sovrummet. Det kommer att bli så fint och jag lovar att det kommer bildbevis. Det kanske är lika spännande för er som att titta på andras semesterbilder, men det struntar jag i :-)

Inredningen kommer att gå i teak och äntingen kommer jag att få nytta av min 60-talslampa med rosa och vita plastband. Mer än så säger jag inte ännu.

I kväll har jag dessutom gjort min årliga matchinsats i Månstads IF:s kiosk, så jag luktar som en gammal hamburgare just nu. Men försäljningen gick bra och Månstad vann matchen, så jag är nöjd. Det är egentligen helt otroligt vad många ideella timmar det arbetas runt om i vårt land i alla dessa föreningar. Det är något riktigt fint tycker jag - även om man inte är på topp för att gå på möte alla kvällar, det ska villigt erkännas.

Som sagt, jag kommer nog att gå in i lite sommarläge på bloggen ett tag, men jag hoppas att ni har överseende med det. "Den som väntar på något gott,,,," eller något annat ödmjukt.

Dagens bild får bli katten Charlie, som onekligen njuter av de långa sommarkvällarna. Här tror jag att hon har span på någon pippi från finholkarna. Nu är det långhelg på gång - ska du göra något särskilt?


2 kommentarer:

  1. Vad gör ni i era sängar? Unga människor som ni är och natthärbärget redan utslitet. Vi talar om att byta men då är våra 16 år (fast vi är ju äldre o stadgade) och du vet att börja tala om det , därefter har det ganska lång genomförandetid.
    Ulla Herlitz har en studie om hur mycket ideell tid som läggs ner i vårt land årligen, det är oerhört mycket. Hennes studie har några år på nacken men är lika aktuell.
    PS. Låt bli att använda den nya sängen som hoppborg eller dylikt. DS

    SvaraRadera
  2. Janåke: ingen hoppborg?? Ok då...:-)

    SvaraRadera