måndag 13 juni 2011

Två observationer

I dag har jag varit i Stockholm över dagen. Jag var uppe med tuppen (eller troligen före) och hemma framåt kvällningen. Det blir ganska drygt, men det går bra så länge SJ och Västtågen gör vad de ska och det gjorde de i dag. Att jag däremot irrade runt i värmen på Karlbergsvägen och inte hittade rätt busshållplats på vägen till Solna är en helt annan sak. Det kan inte SJ eller SL lastas för.

På vägen hem funkade dock inte luftkonditioneringen i den tågvagn där jag satt, så det var olidigt varmt. Men SJ har har spottat upp sig vad gäller service. Det tog inte lång stund förrän en urtrevlig tågvärd gick runt med vattenflaskor till oss svettiga och törstiga resenärer. Heder åt honom! Det var min första observation - alltså att SJ skötte sig perfekt.

Min andra observation är av ett mer fysiologisk-filosofiskt slag.

Har ni tänkt på att stora duvor egentligen är helt overkliga när de sitter och balanserar på en tunn telefontråd eller elledning? Det är ju jättemycket duvkropp som ska balansera med de där små benen och klorna. Märkligt. Sådant funderar jag på en dag som denna. Och föstås också att M har fått jobb! Vi snackar alltså om den tjej som gick ur skolan i torsdags. Stort grattis, gumman. :-)

Dagens bild får bli en rolig lapp jag såg i en affär när EHEC-diskussionen rasade som värst. Ser ni att de har strukit över något och skrivit "svensk" som ursprungsland i stället? Så kan man göra, men det är nog inte rätt.

Vad funderar du på en dag som denna?


4 kommentarer:

  1. Ja, den överstrykningen såg ju seriös ut!

    SvaraRadera
  2. Mmm, man blir smått skeptisk...

    SvaraRadera
  3. Grattis M till nya jobbet, kul!
    /Jenny

    SvaraRadera
  4. Hon är jätteglad och jag ska framföra hälsningen! :-)

    SvaraRadera