onsdag 6 juli 2011

Är det någon som vill säga mig något?

Jag har ju tidigare nämnt att jag emellanåt tävlar på nätet. Nu på sistone har jag dessutom insett att Facebook är en otrolig källa till tävlingar, för alla företag med självaktning har en egen sida med gilla-funktion, och gillar man sidan/företaget kan man vara med och tävla. Ofta är det rena utlottningar, så det krävs ingen större insats, och det är tur det. Jag har inte riktigt tävlingsinspirationen på topp när jag har mycket på jobbet av lättförståeliga skäl.

Den senaste veckan har jag vunnit ett grillkit, ett par glasögon och en pannlampa.

Grillkit - bra att ha. Glasögon - perfekt. Men pannlampa? Hur tänkte jag där? Var jag ens medveten om att det var priset i den tävlingen? Var det möjligen så att mitt undermedvetna (läs: mitt underhudsfett) ville ge mig en hint?

Jag har hur som helst börjat med mina morgonpromenader igen, vilket känns skönt. Jag tar en rask sväng på 3-4 kilometer med ett tidigare sommarprogram i öronen. I morse hade jag sällskap av Mark Levengood i öronen.

Tro det eller ej, men jag hade faktiskt Mark Levengood som bordskavaljer en gång för länge sedan, på en middag för Paavo Lipponen som väl var Finlands statsminister vid den tiden. Vi kände oss lika bortkomna båda två bland ambassadörer och annat fint folk. På menyn stod bland annat "Fina svenska jordgubbar" som dessert, minns jag och vi konstaterade båda att det var tur att de inte var fula. Så kan det bli när ett par ordtokar möts alldeles oväntat.

Dagens bild får bli ett par förvånande åskådare i morse, men det är minsann lika bra att de vänjer sig vid att jag går förbi, så det så!

Jag försökte också bjuda på ett klipp från helgens Metallicakonsert - lite smygtaget sådär, men det var jag sannerligen inte ensam om att göra. Jag lyckades dock inte överföra det, så ni får ett Youtubeklipp i stället - inte så mycket för musikens skull som för att ge er en känsla av stämningen.

En iakttagelse från konserten är att folk tidigare tog upp sina tändare på konserter. Numera lyser små mobiltelefonskärmar när man smygfilmar. Vi har tydligen gått från ett rökande till ett teknikkunnigt folk.

Skönjer vi möjligen en tendens, en trend? Kanske detta är fröet till ett projekt där man kan undersöka detta? Parter skulle kunna vara Folkhälsoinstitutet och Apple, och projektet skulle kunna heta: "Ett äpple om dagen håller ciggen borta." Eller så behöver jag helt enkelt semester för att inte se livet i projektform.

Har du förresten semester ännu?







5 kommentarer:

  1. Jag säger bara, turgumma. Pannlampan kan vara bra när du kryper in i garderoben för att leta efter grillkitet, för där behöver väl letas en hel del efter alla vinster som du lagt på hög. Lev gott och tag en jordgubbe.

    SvaraRadera
  2. Janåke: Jag har faktiskt njutit av jordgubbar i kväll, med vaniljvisp. Det var riktigt mums!

    SvaraRadera
  3. Då måste den här sidan vara något för dig.

    http://www.blienvinnare.com/

    SvaraRadera
  4. Maj: Det är en riktig favoritsida och har så varit länge! Brukar du också tävla på nätet?

    SvaraRadera
  5. Vad säger ditt underhudsfett dej som ger ett ljus i huvet, det är vad jag undrar. NE:s kunskapsjakt eller vad det heter är ganska kul, men om man kör samma nivå och samma ämnen blir det snabbt samma frågor. Men det är det enda jag har provat. Och inte kan man vinna nåt ...

    SvaraRadera