fredag 26 augusti 2011

Har så mycket att berätta!

Men det blir inte så mycket berättat i dag. Jag sitter nämligen på ett hotellrum i Luleå - mitt lilla hotellrum med skinnsoffgrupp och tv-hörna, två sängar och bastu (!) - och är ganska trött efter en lång dag fylld av tandläkarbesök, flygturer och en urtrevlig kväll med en chattkompis här uppe.

Ja, jag vet att det låter "ungdomligt" med chattkompis, men det är ju det K är.

Vi råkade på varandra på ett forum för tävlare för typ sex år sedan, och sedan dess har vi chattat mer eller mindre regelbundet. Mest mer. Vi har pratat om allt möjligt, hunnit gifta oss (båda två) och få barn (K). Vi har rimmat, diskuterat tävlingar, bytt grejer med varandra, pratat om medtävlare och konkurrenter, och i detta prat har vi lärt känna varandra - utan att ses eller ens höras.

Men nu var det dags och det var urtrevligt!

Eftersom jag är i Luleå bjöd hon och maken på norrländsk afton förstås, och jag fick smaka på både renkött och varm hjortronsylt. Dessutom fick jag träffa både sonen och vovven. Men som sagt - jag är alldeles för trött för att blogga i kväll, så jag berättar nån annan dag. Eller gjorde jag precis det? :-)

Hur som helst K - om du nu läser den här bloggen mitt i natten, precis som du brukar, så tack!

4 kommentarer:

  1. Åh, det där låter hur mysigt som helst! Och hotellrummet....det hade jag gärna varit på just nu! En bastu är vad jag behöver! =) Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Lite långt till tandläkaren så hoppas resan ingår i nå`t högkostnadsskydd:)

    SvaraRadera
  3. Bastu på hotellrummet låter väldigt najs!

    SvaraRadera
  4. Det var hur trevligt som helst Petra! Så skoj att äntligen ses :-)
    Hoppas det blir fler jobbturer till Luleå, som tyvärr inte bjöd på sin finaste sida i form av vädret den här helgen. Eller är det kanske så att jag och Micke ska ta oss nedåt och passa på att få uppleva både Månstad och det väl(ö)kända Ullared?
    Kram!

    SvaraRadera