onsdag 5 oktober 2011

Vart ska man börja...

Sedan jag skrev senast har jag blivit ett år äldre, kanske något klokare, inte ett dugg mindre trött på morgnarna och absolut inte vackrare. Det sistnämnda kan jag konstatera efter att vi var i väg och tog kort för pass i dag. Tänk, för några år sedan fick man skratta, på mitt förra pass skulle örat synas, nu ska man se allvarlig ut. Som ett riktigt sådant där brottslingsfoto, ni vet. Jag fick inte heller ha på mig glasögonen, vilket gör att jag är mer olik mig än jag någonsin varit.

Mitt gamla pass har precis tjänat ut, och den sista insatsen det gjorde var att ta mig till Italien, Grekland och Kroatien, för vi har varit på Medelhavskryssning!

Jag funderar fortfarande på vad jag tycker om kryssningsfenomenet. Det var urläckert att vakna upp i olika länder med olika vyer utanför fönstret hela tiden. Det var så mysigt att gå runt i italienska och grekiska små och stora städer. Det var riktigt romantiskt att återuppleva Santorini igen.

Men oj, vad folk det är på båten. Överallt. Hela tiden. Det var alltså lite mycket ljud och oljud vid poolen i form av vattengympa, musik och aktiviteter för att jag riktigt skulle trivas helt och fullt. Men man kunde alltid dra sig tillbaka till hytten eller något lugnt hörn, vilket var skönt.

Dessutom var det en del tider att passa, inte minst för att vi var iväg på ett par organiserade utflykter (Akropolis och Santorini) och därtill var det mat. Även det hela tiden. God mat dock, så det ska ingen klaga på!

Själva födelsedagen var därtill väldigt mysig. Den började tidigt med uppvaktning och tårta i hytten, lunch på en grekisk hamnrestaurang på Mykonos och femrättersmiddag på kvällen. Inte illa, eller hur?

Tack alla ni som var med, för att ni gjorde resan så mysig och för att ni finns. Goda vänner kan man aldrig få nog av! Dagens bilder får bli några nedslag från kryssningen; det blir säkert flera bilder någon annan dag. :-)

Har du haft det bra den senaste veckan?

Lyckliga resenärer!

Kanaler i Venedig
Man kunde beställa frukost till rummet att avnjuta på balkongen.

Vackra, romantiska Santorini...


Vid Akropolis var det mycket folk...

2 kommentarer:

  1. En kryssning, just där ni varit skulle jag gärna testa. Ett litet minus för alla människor. Men balkonghänget ser ju helt ok ut.

    SvaraRadera
  2. Bilderna ser underbara ut och kryssning låter såå lockande. Men jag håller med om att det är ett minus för alla människor, ljud, aktiviteter och tider att passa!

    SvaraRadera