måndag 26 augusti 2013

Plötsligt händer det...

Plötsligt blev jag sugen på att titta in på bloggen igen. Det var onekligen länge sedan och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Eller nja, inte så mycket kanske. Dag läggs till dag, årstid till årstid - och vips var jag inne på vädersnack. Vilken sommar vi har haft!!

För första gången på många år har jag varit ledig flera veckor  i sommar. Och då menar jag ledigledig. Förr om åren, i alla fall de senaste tio, har sommaren varit en tid av ströledighet och dåligt samvete. I år har jag varit helt (nästan) bortkopplad från jobbet.

Och vad har vi då gjort?

Det kanske mest annorlunda var resan till Budapest, där vi tittade på formel 1. Nej, jag är inte så intresserad av motorsport, det ska gudarna veta, men man ska inte dö nyfiken! Resan var en födelsedagsresa i förskott till J som fyller "mogen man" längre fram i höst. Därtill var min syster och svåger samt två kompisar från Månstad med.

Budapest var en otroligt fin stad som jag gärna besöker igen, men ett tips: Ska ni åka dit och inte vill tita på just formel 1, så välj en annan helg än sista helgen i juli. Runt 45 grader och gassande sol. Svetten bara rann. Och mitt i allt kom ungerska kvinnor på sina högklackade skor och såg sådär svala och vackra ut. Hur gör de??

Värmen gjorde att man sökte sig till skugga och luftkonditionerade affärer. I mer normal temperatur hade vi nog sett mer av staden. Det får bli nästa gång!




2 kommentarer:

  1. Åker ni tillbaka - missa INTE House of terror!

    SvaraRadera
  2. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvaraRadera