måndag 12 april 2010

Packad och klar!

I morgon bär det av till huvudstaden igen, men bara en natt den här gången. Vissa perioden är det ett evigt flängande fram och tillbaka, men "det ingår i jobbet", sade hon käckt!

Jag börjar dock bli lite av ett packarproffs. Det tar typ tre sekunder att slänga ihop det som ska med ur "konsultgarderoben". Insåg dock att det är dags för lite vårshopping - hade jag verkligen inte en enda snygg kavaj??

På onsdag ska jag dokumentera en konferens, vilket innebär att jag får lära mig massor av spännande saker om områden som jag inte hade en aning om. Mitt jobb ger verkligen ytkunskap om det mesta - från energieffektivisering och fyrar till hus på månen och kulturpaktetering. Det är en mycket rolig del av mitt jobb, det är säkert.

I övrigt är livet på landet ganska lugnt.

Bönderna häromkring kör vårdoft i stora tankar just nu, så det luktar koskit överallt. Nja, om det lukar gott vet jag inte, men det doftar liv och växtlighet. Dock måste man kolla katten Charlie lite extra, för har hon varit ute och trampat på gärdena kan hon ju ha med sig lite väldoft in i tassar och päls. Funkar sådär, eftersom hon ligger intill mig på nätterna.

Visst är det gott, förresten, att det är så ljust så länge på kvällarna?

I kväll efter jobbet hann vi med att röja i trädgården och bland annat beskära gamla syrenbuskar och tagit ner ett gammalt äppelträd, som hade spruckit nästan mitt itu. Jag ville med en dåres envishet ha kvar en del av stammen, även om J var ytterligt tveksam. Men där ska jag hänga en stor ampel i sommar och kanske låta lite krasse klättra.

Håll med om att det (nog) kommer att bli fint. Eller... Jaja, det är värt ett försök i alla fall!

1 kommentar:

  1. Jag kan nog dela J:s tveksamhet... Det finns ju å andra sidan mycket man kan hänga i en sådan rejäl stam. Men jag får väl avgöra i verkligheten när jag kommer. /M.

    SvaraRadera