tisdag 10 augusti 2010

Kulturtajm!

Om en stund ska jag, J, M och T gå på Torpaspelens uppsättning av Romeo och Julia. En utomhusteater i slottsmiljö minsann. Numera heter ensemblen "Torpa slottsteater". De kör en pjäs om året några veckor på sommaren, och jag tror att det är tionde eller elfte året nu. Vi brukar försöka gå.

Skådisarna är ett gäng glada amatörer, men föreställningarna brukar vara oerhört proffsiga. I år kör de alltså Romeo och Julia. Förra året hette föreställningen "Systrar - en lektion i kärlek", och den baserades på Shakespeares "Så tuktas en argbigga". Det var nutid, en karriärslysten syster tillika politiker och en syster som var dokusåpatjej - om jag minns rätt. Vansinnigt kul i alla fall, så jag har höga förväntningar inför kvällen.

Romeo spelas förresten av en kille som jobbar i samma hus som jag - lite kändis-hang around-varning där alltså! :)

I morgon far jag till storstaden igen. Först ska jag vara där onsdag-fredag, hem lördag och upp igen på söndag. Varför hem emellan? Jo, det är ju dans till Bengt Hennings i Månstadsparken på lördag!

Du kommer väl?

Det blir dock inte Bengt-Hennings på dagens bild, utan jag kör Romeo och Julia i stället. Notera att Romeo har Converse på fötterna. Cooolt.

5 kommentarer:

  1. Årets uppsättning var som vanligt en härlig kväll vid Torpa stenhus. När man tänker tillbaka och fortfarande kommenterar en föreställning som vi bevistade för nästan 2 veckor sedan. Då har den varit bra. Ha en härlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart liv! Teater, dans, m.m. Själv ska jag göra färsbiffar. Hade jag varit i närheten hade jag förstås gått till Torpa ikväll! /M.

    SvaraRadera
  3. Blev faktiskt lite besviken på årets uppsättning, förra årets var klart skarpare och hade inte riktigt så många slag under bältet och sexuella anspelningar som årets. Men klart sevärt dock!

    SvaraRadera
  4. Jan-Åke: Fina vädret var dessutom på vår sida!

    M: Hade du varit närheten hade du förstås suttit med oss och tittat.

    Jenny: Ja, ganska mycket under bältet faktiskt, men språket lär ju ha varit mustigt på den tiden. Bra sånginsatser dock, imponerad av dem!

    SvaraRadera
  5. Ojoj, jag sa inte att jag inte var imponerad. Å fasen vad jag längtar tillbaka till teaterlivet, undrar om jag någonsin får uppleva det igen. Har försökt kompensera genom att försöka övertala Kommunals styrelse i typ 8 år att vi ska sätta upp en liten schåvv där vi driver lite med oss själva och spelar upp på årsmötet. Men icke, de är så torra som fnöske! Eller att vi gör nåt politiskt drama på 1 maj.

    SvaraRadera