söndag 7 november 2010

Bloggen utvecklas pö om pö

Har ni sett mitt fina bildspel till höger på sidan? Visst är det läckert? Det handlar inte så mycket om innehållet, även om jag gillar allt som finns på bilderna, utan mer om att det finns där - tack bloggvännen M för det tipset!

Det finns massor man kan göra med sin blogg har jag förstått. Nästa projekt jag skulle vilja ge mig på är att skapa flikar - är det någon här som vet hur man gör det? Som ni vet gillar jag ju tävlingar, och jag tänkte eventuellt fixa en flik för olika bloggtävlingar.

Vi får se, men som sagt, vet någon hur, så tipsa gärna.

Egentligen borde jag inte sitta här utan jag borde stryka och packa. I morgon drar jag nämligen till storstaden igen i form av kurs på Runöskolan och jobb i innerstaden. Det var länge sedan jag var på resande fot senast, så det ska bli kul. (Undrar förresten varför det heter "på resande fot"; det är ju hela jag som reser?) Jag ska bland annat träffa en nätkompis från ett forum och också käka lunch med Singelmamman, numera bloggkompis, tidigare bekant - även om jag inte för mitt liv kan komma på var vi möttes första gången. Men det reder vi säkert ut under lunchen!

Men jag packar lite senare. Just nu sitter jag och njuter eftersmaken av honungsmelon, serranoskinka och getost. Det är en så skön känsla så jag stannar i den en tag till. Men som den sanna bloggerska jag börjar bli så fotade jag förstås maten innan jag åt den. Den ser inte lika vacker ut som den smakade, men det var gott - det lovar jag.

Vad gör du denna sköna söndagskväll?


3 kommentarer:

  1. Det står om flikar här:

    http://buzz.blogger.com/2010/02/create-pages-in-blogger.html

    SvaraRadera
  2. Uppkrupen i soffan, och hoppas att det jag känner som förkylning inte är förkylning. Tar ett glas vin och några skorpor på kvällskvisten. Jag tror att du känner mina barns far mer än mig. Men vi har träffats, har ingen aning om när, men via gemensamma vänner. Vi reder ut det på torsdag. :-D

    SvaraRadera
  3. Maj: Tack, måste testa!

    Singelmamman: Krya nu på dig, vill träffa en pigg singelmamma på torsdag!

    SvaraRadera