fredag 21 januari 2011

Lokalrevyer - det är mitt liv det se´!

Ikväll har jag och J varit på lokalrevy i Gällstad, tillsammans med vännerna R och G. Jag är så imponerad av all den kraft som finns överallt här på landsbygden. Åtta personer på scenen var jätteroliga i över två timmar! Egenhändigt material, sång och dans, roliga sketcher. Festligt, folkligt och fullsatt helt enkelt.

Dessutom - tänk vad timmar av träning och engagemang de har lagt ner. Jag är djupt imponerad!

Och det här är verkligen en revyhelg av stora mått, för i morgon har 4H sin årliga revy här i Månstad. Det är ett gäng unga människor som år efter år sätter ihop en egen revy om livet här i Månstad. Och ingen går säker. Vi får väl se om jag och J klarar oss i år, förra året fick vi en rolig liten släng om att Petra gillar gamla saker och eftersom M (förra frun) hade lagt ut J på Blocket (bättre begagnad), så slog Petra till direkt!

Humor helt i min smak. :-)

Jag brukar ju skryta om Månstad jämt och ständigt, och det är verkligen något speciellt som finns här. Exempelvis kallade revygänget till presskonferens förra helgen, vilket resulterade i artiklar både i Ulricehamnstidningen och Borås Tidning. Vi snackar alltså om en revy som har endast en föreställning och som är väldig lokal. Visst är det ljuvligt kaxigt att kalla till presskonferens då? Men det funkade ju!

Man har dessutom lagt ut en trailer på Facebook som går under namnet CSI Síbbarp (vilket alltså är en av byarna i Månstad).
Dagens bild får bli en liten bild, för det är den enda bild jag lyckades få tag på av 4H-gänget. Jag tror att det är från förra årets revy, men helt säker är jag inte.

Vad gör du i helgen?


2 kommentarer:

  1. man ska ALDRIG gå säker ;) vem vet, du kanske har en eget liten scen..........

    SvaraRadera
  2. Scen eller inte - det är otroligt kul och imponerande varje gång! :-)

    SvaraRadera