fredag 15 januari 2010

En blank helg är en verklig ynnest

Fredagsmys hemma i soffan, och en blank helg framför mig. Ja, nästan i alla fall. Tänkte eventuellt se på Snabba Cash på söndag, som går i Tranemo. Det är läckert att vi har en modern digitalbiograf på hemmaplan tycker jag, och vi försöker att besöka den så mycket som möjligt - allt för besöksstatistiken!

Men som sagt - helgen är nästan helt blank, vilket känns riktigt gôtt! Tänkte läsa lite goda böcker i morgon och kanske försöka ta mig ut och gå en promenad - kanske med kameran i hand?

Köpte en ny kamera för ett tag sedan - en Nikon D3000 - och den uppfyller alla mina förväntningar. När jag är ute med kameran ser jag dessutom världen på ett lite annat sätt. Man letar hela tiden med blicken efter förändringen. Efter något annat. Något extra. Det är väldigt avslappnande.

Bjuder på en bild till från den sommar jag längtar så mycket till. Tidigt i somras hade vi inflyttning i nya holken här hemma. Visst är den fin?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar