söndag 17 januari 2010

Seg söndag med partykänsla

I dag har jag gjort i stort sett ingenting.

Jo, ett plastparty hos grannen har jag hunnit med. Visst är Tuppeware ett fenomen? Plastprylar som håller "i all evighet", till priser som kanske inte är i det allra lägsta plastburksintervallet, för att uttrycka sig ganska neutralt. Jag hörde någon gång att säljaren ska presentera en funktion per 25 kronor - det är nog därför som de hela tiden säger "Och så kan man vända på den också, och vips har man en ostkupa!!"

Men hållbarheten är inte att klaga på, jag har t.ex. en bunke hemma som min mamma köpte för massor med år sedan.

Hempartyn har blivit en allt mer förekommande typ av tillställning i mitt liv. Om det beror på livet på landet eller på min mer medelålders approach låter jag vara osagt. Men det är plastpartyn, kryddpartyn med kryddor, kryddpartyn med annat (ni som vet, ni vet), sminkpartyn osv. Man känner sig väl ofta lite köptvungen och med en riktigt bra säljare så blir man dessutom köpsugen.

Jag som tycker att det är kul med argumentationsteknik kan tycka att det ger en extra dimension till partyna att faktiskt lyssna på hur säljarna säljer sina saker. En bra säljare får mig att känna behovet. Det är ju onekligen en skillnad på att övertala (för stunden) och att övertyga.

Och på tal om partyn - här kommer en bild på ett vackert partypar. Fotot är taget på 80-talsfesten i Månstads bygdegård, i april 2009. Se det var en fest med både fågeldans, ballongdans och mycken annan dans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar