måndag 10 maj 2010

Nu ska här sjungas och spelas!

Vilken dag som helst dimper det ner en bok i brevlådan. Såhär står det om den:

SCHLAGERFINAL 2010
Alla de 10 finalbidragen från årets final i Melodifestivalen i Globen. De populära låtarna; Keep on Walking - Salem Al Fakir, Manboy - Eric Saade, Unstoppable - Ola Svensson och förstås vinnaren This is my life - Anna Bergendahl. Melodistämma, text och ackord.


Hå och hej, vad den kommer att passa mig! Tralalala....

Jag har haft turen att vinna den i en tävling där prestationen var att tala om hur man helst ser ut när man sjunger schlager. Jag bifogade en bild från vår åttiotalsfest, och ödmjuk som jag är anade jag nog att det fanns en viss vinstchans. ;-)

Tävlingar på nätet är en syssla jag har ibland. Andra har arbetskamrater att bolla idéer och tankar med. När jag vill tänka fritt en stund går jag in på den eminenta sidan www.blienvinnare.com och skojar till det med ett rim eller två.

Det är gott att få leka med orden ibland; många jobbord är ju ganska allvarliga.

Dagens bild får väl bli vinnarbilden. Jag vet inte om den har visats här tidigare, men för eventuella nytillkomna läsares skull slår jag till och visar den en gång till. Vad gör du när du vill koppla bort vardagen en stund?

5 kommentarer:

  1. Don´t we all - på tal som svenska ord.

    SvaraRadera
  2. Åh herre jisses vilken pingla!!! Ser ut som om Lena Ph gökat med en gröngöling....

    SvaraRadera
  3. Haha! Skogsmulle, eller... ;)

    Grattis till vinsten!

    SvaraRadera
  4. Jag är mållös. Men det är klart att du vann! -Igen./M.

    SvaraRadera