lördag 8 maj 2010

Snöglopp och huvudvärk

En del dagar är liksom inte riktigt bra. Detta är en sådant dag. Jag jobbar en sväng, vilket i och för sig inte är helt ovanligt. :) Men vädret ute är snöglopp och trist, och dessutom har jag en rackarns huvudvärk som liksom inte vill ge sig. Får nog dra hem och lägga mig på spikmattan en stund.

Så var det sagt. Jag har en spikmatta.

Och vet ni - jag tycker att den är fullständigt underbar! Jag brukar ligga på den emellanåt när ryggen är stel eller huvudet tungt. Det är som om det liksom bara bränner loss stelheten på ett sådant där skönt-ont sätt.

Jag tror att vi kommer att vara två slagna hjältar hemma i kväll. J är ute och planterar skog i det är vädret, stackaren. Tänk dig själv - snöglopp, snålblåst, du och 5 000 granplantor. Snacka om utmaning. Nu har han ju sonen och ett gäng entusiaster från idrottsföreningen med sig, men ändå.

Slutsatsen blir väl att det egentligen inte är så synd om mig, som jag vill göra gällande, men det är ju alltid kul att dra på sig "offerkoftan" en stund. :)

Dagens bild blir Alcudia. Dit åker vi snart. Har du några planer för sommaren klara ännu?

6 kommentarer:

  1. Tror det är mer synd om mig just nu... Riktigt jävla eländigt. Sådärja, nu förstörde jag din blogg med mina glad tillrop oxå!

    SvaraRadera
  2. Hoppas spikmattan hjälper. Själv har jag hållt betonggjutningskurs i Prästgården idag, inte heller helmysigt i det här vädret. Vi fortsätter att vänta på värmen helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. De enda planerna jag har gäller Simmesjö. Om jag nu tar mig dit... /M.

    SvaraRadera
  4. Simmesjö väntar på dig, det vet du M!

    SvaraRadera
  5. Har också en härligt spikmatta som jag ligger en stund på innan jag ska somna på kvällarna.

    Och sommaren, den ska upplevas ihop med vår valp som vi snart får hem... :)

    SvaraRadera
  6. Aprillan: Lycka till med lilla valpen - perfekt sätt att tillbringa en sommar, inte minst när den ska göras rumsren...:)

    SvaraRadera