lördag 25 september 2010

Hu vad många människor...

I dag har jag varit på bokmässa med E-K. Som alltid kul att går runt och frossa bland böckerna - jag menar, tre pocket av bästaste kvalitet för 100 kronor! Sådant gör en bokmal som mig lycklig, lycklig!

Det blev en del böcker, vilket i sig är ett problem för är det något vi har här hemma så är det knôkfulla bokhyllor. Det blev även en del kändisar, men jag är ju lite av en fegis, så foton tas på håll. Men hu - vad mycket folk det var!

Första timmen var det ok, men sedan blev det bara trängre. Och trängre. Och trängre.

Men samtidigt är det ju kul att en bokmässa lockar så mycket folk, av alla åldrar och kön dessutom. När jag var där för några år sedan tyckte jag nog att det var ett betydligt överskott av kulturtanter. Ni vet - sådana där övre medelålders damer med illrött hår, färgglada sjalar, en ännu färggladare tunika och längst ner ett par väldigt vida linnebyxor.

(Ja, jag vet att jag dryper av fördomar nu, men jag försöker bara skapa en bild. You can´t blame a girl for trying, eller vad det nu heter.)

Kulturtanten finns kvar, men hon verkar numera ha tagit med sig sin man (eller fru), sina barn och sina barnbarn. Mycket blandat alltså, vilket är kul.

Väl hemkommen fick jag en bytta med mänger av kantareller av E-K, som tack för i dag. Det resulterade i en ugnsgrej med pasta, fläskfile, svamp, lite ketjap manis, vitlök och ja, en redig skvätt grädde. Mums, och stort tack E-K!

Dagens bilder får bli någa bilder från i dag, inklusive några författarbilder - på håll. Har din dag varit lika bra som min?

Henning Mankell undrar månne varför han inte är någon annanstans...


Jan Guillou - mannen med överarmarna.


 Caroline af Ugglas - vilken kvinna!


Som sagt - trångt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar