söndag 19 september 2010

I dag blir det inte mycket mer än...

I dag blir det inget annat i bloggen (tror jag) än en tokuppmaning till alla att gå och rösta. Det är en stor dag, en viktig dag, för demokratin.

Jag är dessutom stolt för både M och M har gått iväg och röstat för första gången i ett riksdagsval! Det är inte alltid lätt att veta vad man ska rösta på, men det är viktigt ATT man röstar. Självklart har jag mina röda preferenser, men min stolthet handlar inte om färg utan om beteende.

Jag är på väg till Stockholm just nu, för att vara med på stora valvakan. Det ska bli jättespännande. J däremot är kvar i Månstad och jobbar som valförrättare. Och vet ni - jag tycker att det är bland de finaste uppdrag man kan ha!

Dagens bild får jag lägga in senare. Uppkoppling på tåg funkar sådär...

Som sagt - gå och rösta, så hörs vi sen!

2 kommentarer:

  1. Ha det så kul på valvakan! Och ser du en ung man, ca 195 cm lång, stilig och lik mig så är det nog så. Sonen är också på valvakan. Jag är hemma och valvakar med dottern.

    SvaraRadera
  2. Honom såg jag kanske bland de 1 300 personerna...:)

    SvaraRadera