tisdag 7 september 2010

Men hur kommer man bara på idén?

I dag måste jag bara dela med mig av en länk som du "måste" klicka på. Det är en man som gör om sig till en höbal. Hur kom han bara på idén? Här är länken - Man möter höpress. Snälla titta!

Nog om denna galenskap.

I söndags var jag på biografen Zita i Stockholm och tittade på "When you´re strange" om Jim Morrison och Doors. Det var en jättebra dokumentär (med Johnny Depp som berättarröst - bara det...) som jag rekommenderar till alla som gillar Doors. Jag har gillat dem mycket längre än jag är gammal - så att säga. De var ju som störst typ 1967-1969, då jag var 6-8 år. Kanske jag inte lyssnade på dem då, det minns jag inte, men förmodligen var det någon gång i de krokarna som jag hörde dem första gången på syster P:s gamla rullbandspelare.

Och som sagt - filmen är bra. Jim Morrison på bild, Johnny Depps röst. Mer behöver väl inte sägas egentligen?

Dagens bild får faktiskt bli en bild som inte har något med något att göra, men jag vill ändå dela med mig av den, när jag nu hittade den. Det är alltså ett gammalt grillset i originalkartong. Notera redskapet längst till höger - det är ett kombinerat och vridbart salt- och pepparkar.

Säga vad man vill om gamla prylar - men vi är både läckra och funktionella, eller hur? :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, hur tänkte han egentligen. Vet inte om jag tycker det är mest dumdristigt eller modigt. Men man kan ju undra varför... ;)

    SvaraRadera
  2. HELLO ! CONGRATULATION FOR YOUR BLOG !!!!VERY GOOOD!!!!
    ENTER AT JIM MORRISON'S OFFICIAL FANCLUB BLOG
    http://jim-morrison-fanclub.blogspot.com/
    and leave a link to this article to send people to your blog !!!
    Thanks !
    Film spectators are quiet vampires.
    Jim Morrison

    SvaraRadera