torsdag 2 december 2010

Där fick jag för att jag var kaxig häromdagen...

"Vi lämnar Stockholm 25 minuter efter utsatt tid."... "Vi är nu cirka 30 minuter sena." Jahaja, lyckas SJ tappa fem minuter mellan Stockholm och Södertälje, så lär de nog hinna tappa mer på vägen. Att hinna till bytet till tåg 2 i Herrljunga och buss i Borås känna ganska optimistiskt. Där fick jag för att jag var kaxig häromdagen om att mitt tåg minsann var i tid.

Men tro inte att jag är oförberedd, åh nej då.

I väskan på hyllan ligger en tröja lätt åtkomlig och på golvet finns en kasse med banan, Snickers, dricka, tidning och måltidsersättning, typ Nutriette. Blir det stopp på vägen är jag som den värste scout - alltid redo, ni vet.

Nu längtar jag faktiskt hem rejält. Stockholm fyra gånger på fyra veckor är lite för mycket, även för den vane resenär som jag kommit att bli. I går kväll satt jag faktiskt på hotellrummet och tyckte väldigt synd om mig själv. Jag ringde J, och det fick mig att längta hem ännu mer. Så kan det bli. Det ska bli gott att sova i egen säng i natt - om jag inte får slagga i en tågkupé förstås.

Men trots denna hemlängtan ska jag iväg på ett nytt litet äventyr i morgon - ett äventyr som jag verkligen ser fram emot! Då är det nämligen Idolsemifinal i Göteborg med syster samt tjejerna. Det ska bli så mysigt!

Dagens bild får bli en stämningsbild från ett kallt men julfint Stockholm. Mycket lampor finns det här! Har du drabbats något av kollektiva förseningar i vinterkylan?


3 kommentarer:

  1. Sitter och väntar på dig!
    Hoppas resten av resan går bra.
    Puss på dig
    J

    SvaraRadera
  2. Hoppas resan gick bra och att du inte frös fast under väntan i Herrljunga! Ha en toppenkväll i Göteborg och sedan en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Är inte lite avundsjuk på att du skall till Göteborg ikväll! Pussa Jay från mig!
    Ha en riktigt skön helg Petra.
    Kram Pia

    SvaraRadera