onsdag 26 januari 2011

Nya resor, nya bekantskaper

Som ni vet är jag ofta ute och åker tåg. Så även i dag. Jag älskar att åka tåg för man träffar på så många spännande människor! En gång mötte jag en kille med rastaflätor och färgglada kläder. Han visade sig ha jobbat med gatuteater i Afrika. En annan satt jag bredvid en ung grabb som var fackligt aktiv och så engagerad så att jag blev alldeles matt och jätteglad att det fortfarande finns unga människor som brinner för det de tror på. Ytterligare en resa berikades av ett samtal med en kvinna från Halland som jobbade med köttdjur på en gård.

I dag är jag på väg från Stockholm och bredvid mig har jag en herre som jobbar med vattenvård inom länsstyrelsen i Skåne. Jag har lärt mig massor om täckdikning och våtmarker. Det ni!

(Han är och fikar just nu; det är därför jag kan skriva om honom. :-))

Jag har alltså lämnat Stockholm bakom mig för den här gången. Innan jag for passade jag på att ta ett foto på Stockholms stadshus i kvällsljus - det var där J och jag gifte oss och dansade brudvals alldeles själva i Gyllene salen till tonerna av Caisa-Stina Åkerström från en medburen cd-spelare. Det är få förunnat, kan jag lova. Nämnda stadshus i kvällsljus får alltså bli dagens bild.

Jag hållit kurs i dag, vad har du gjort?

3 kommentarer:

  1. Det bröllpet måste du berätta mer om vid tillfälle! Det låter ju så fantastiskt att till och med jag skulle kunna tänka mig att gifta mig =)

    Jadu, tågresor är fantastiska! Får se till att göra en liten resa snart!

    SvaraRadera
  2. Jag var på teater igår. Och ja, jag kan absolut rekommendera den till dig. Det var nästan bara personer med anknytning till Finland i publiken, kändes det som. Och många grät.

    SvaraRadera
  3. Anna: Självklart kan jag berätta om det, kanske i ett blogginlägg nära dig någon gång. :)

    Singelmamman: Jag kan mycket väl tänka mig att det var en pjäs som väckte känslor.

    SvaraRadera