tisdag 15 mars 2011

Trångt var det - men kul!!

Jag hoppas och tror inte att jag brukar vara sådär namndroppande och skrytig (som om jag skulle ha så mycket att skryta över). Men i går var jag på en fest, och alla var där. Ja, verkligen alla - utom Håkan Juholt då möjligen, vilket Expressen tyckte räckte för att göra en förstasida. Tänk om de skulle göra det varenda gång jag inte dyker upp på ett evenemang:

"Petra Vainionpää var inte i Milano i dag. Zlatan vägrar kommentera!"
"Petra Vainionpää saknades på Oscarsgalan. Var hon inte välkommen?"

Jaja, nog om kvällstidningsjournalistik. Den är liksom inte värd att ägna så många fler ord, inte när det gäller mer eller mindre konstruerade löpsedlar i alla fall.

Hur som helst - i går kväll minglade jag med Mona Sahlin, Martin Timell, Jan Eliasson, Carl Bildt, Nanne Grönwall, Maria Wetterstrand, Tomas Brolin, Tomas Ledin, Ingvar Carlsson, Thomas Östros... Och typ 290 kända och okända därtill. Mona Sahlin hade nämligen en avskedsfest i Stockholm och jag hade fått förmånen att vara bjuden.

Det var oenkligen en höjdarkväll på alla sätt!

Många gamla jobbarkompisar förstås, och ett kramade som jag sällan varit med om. Några, men definitivt inte för många, korta tal och sånger, prat, ännu mer kramande och "Nämen, heeeeej!" Och tro det eller ej - jag, självaste Mona och vännerna C och L var floor-breakers eller vad det nu heter när man är först uppe på dansgolvet för att få igång gästerna. Discjockey var förresten Henrik Johnsson, han som är (var?) gift med Malin Bayard. Bara det!

Men en sak kan jag inte förstå. När vi åkte hem på natten - varför var jag, C och B tvungna att gå in i hotellbaren och ta det där sista glaset vin? Hur tänkte vi då? Eller hur tänkte vi inte? Inte på morgondagen i alla fall, det är ett som är säkert, för i morse var jag tröttare än tröttast.

Nu är jag i alla fall hemma i mysiga Månstad igen. J säger att han har saknat mig och det får jag väl tro. Jag har i alla fall saknat honom. :-)  Och katten Alfred visade på sitt sätt att han inte tyckte att jag skulle åka iväg på ett tag, genom att helt enkelt lägga sig på väskan, så nu blir jag här ett tag.

Har du varit på någon skojig fest nyligen?

1 kommentar:

  1. Yes, jag var på melodifestivalmingel. Det var kul. Men jag kan fortfarande inte känna igen en enda av melodifestivallåtarna.

    SvaraRadera