söndag 15 maj 2011

Vilket val!

I dag har det varit val här i Västra Götaland - på grund av valstrul förra året fick nämligen regionvalet göras om. Det har förmodligen varit jättedyrt, det har tagit på både partiarbetare och partikassor och det har därtill varit svårt att motivera människor att gå och rösta. Många har helt enkelt frågat: "Vilket val?" medan jag utbrister "Vilket val!"

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Demokratin är väl värd att försvara och det är något väldigt fint att kunna gå och rösta.

I går kväll var vi på ett väldigt trevligt 40-årskalas, men 06.30 ringde klockan. Jag har nämligen stått och delat valsedlar för sossarna i dag klockan 08-10, 12-14 och 17-19. Jag är alltså lite mör där jag sitter i soffan i kväll och inte ens orkar bestämma mig för om jag ska se hockeyfinal eller Mästarnas mästare. Det får bli lite av varje.

Dessutom vill jag försöka hålla lite pejl på valresultatet, så gott det går. Det är ju ingen direkt nationell bevakning. Tänk er om det hade handlat om Stockholms län i stället. Då hade det nog varit fullt på alla nyhetssidor och tv-kanaler.

Vad det är blir på tv så blir det inte länge. Jag är nämligen väldigt trött för det har varit en intensiv, men rolig helg. Du får dock några bilder, förstås - en glad valarbetare och ett vackert fält. Vem har sagt att maskrosor inte är vackert? Har du haft det bra du också?




1 kommentar:

  1. Jag har ju som du/ni ser varit med dig och valarbetat - så skoj det är!! Sedan var jag ju lite farmor också - ock ska så vara en stund imorgonkväll o natt också - det är faktiskt riktigt skoj det också!!

    SvaraRadera