måndag 8 februari 2010

Konfliktlösning

Helt plötsligt insåg jag att det är måndag igen. Måndag är lika med långt till fredag. Men - vart tog helgen vägen? Just ja, jag satt vid datorn.

Jag hade ju datastrul här i fredags, och gudskelov var datorn på bra humör i morse, lite kinkig med inkonsekvensen men annars så gick det bra. Däremot strulade lillburken hemma i helgen, när jag nu skulle vara snäll och installera ett antivirusprogram. Då krockade det med ett annat program - en konflikt, fick jag reda på. Då funkade inte den heller.

Varför är tekniken emot mig just nu? Jag som alltid är så välvilligt inställd till densamma? Ett av livets små mysterier.

Dagens bild får bli en fortsättning på temat roliga kalas. Detta är tagit när vi hade oktoberfest i Månstad för några år sedan. Visst är vi fina? Nu ska jag hasta på möte, eller "Hasta? Javisst ja!" som jag brukar utbrista ibland.

(Nej, det gör jag verkligen inte, men det är det närmaste Terminators "Hasta la vista" jag någonsin kommer.)

2 kommentarer:

  1. Varför skrattar jag alltid åt dina bilder??

    SvaraRadera
  2. För att de är roliga? Det är det enkla svaret förvisso, men ändå. :-) Men visst verkar vi ha det bra i vackra Månstad? Kram!

    SvaraRadera