måndag 15 februari 2010

Med en enkel tulipan...

Eller ja, den var verkligen inte enkel, den tulpanbukett som jag fick i går. Stora och många röda vackra tulpaner. Nu var det inte riktigt så romantiskt att jag fick den på Alla Hjärtans Dag av min själs älskade, utan den kom från Blomsterfrämjandet. Men den var jättefin ändå!

Av maken fick jag däremot en instruktion i rebusform, Jag klurade och funderade. Klarade en del men inte allt. Såhär löd det hela:

Boka ostraffbar dag i testosteronstinn tolftedel. Ta del av högstadiets "grislätesspråk". Hör upp när nästan en syster återuppstår - eller är det kanske hästens konstnärliga utförande som menas? I mitten finns en paus med en sydostasiatisk ö. Allt serveras tillsammans med pälsdjursprodukt och koll med X.

Vad det blev?

En sångafton i mars med Edit Piaf-musik, fika i pausen och ostbricka därtill. Allt är enkelt när man kan det. Och jag blev så glad! Jag har ännu inte sett Piaf-filmen men den finns i att-titta-på-endera-dagen-högen. Nu har vi lovat varandra att se den innan vi ska på sångkvällen.

Dagens bild blir tulpanbuketten, och visst kan man ana att det kommer en vår någon gång. Ute är det fortfarande glashalt och kallt. Men nu pratar vi inte mer om det. Titta och njut!

2 kommentarer:

  1. Jisses, vilken rebus. Med mitt tålamod hade jag slagit ihjäl någon i min frustration över att inte förstå vad jag hade fått!

    SvaraRadera
  2. Jo, det kan du tro... Mitt finska sinne höll på att dra "niven" men jag fick lite hjälp efter en stund.

    SvaraRadera