tisdag 16 februari 2010

OS-edvanligt mycket tv-tittande just nu

Jag tittar mer på tv nu än jag vanligen gör, och det beror förstås på OS. Och jag måste få säga: Skidskytte och slalom i all ära, men nog är curling en av de bästa tv-sporterna? Spännande, lite som en bra deckare.

En man står hukad med fast koncentrerad blick. Vi väntar, han väntar. Till slut knuffar han iväg stenen (heter förmodligen något fint på curlingspråk). Den glider framåt. Sakta. Sakta. Han är tyst. Jag är tyst. Till och med Katarina Hulting är tyst. Helt plötsligt dyker det upp ett par karlar till som sopar banan med sina kvastar. Riktiga glidare, om ni frågar mig.

Värsta Snabba Cash!

När Katarina Hulting sedan berättar vad som egentligen hände, så blir jag djupt imponerad. Hon är otroligt duktig på att referera curling. Hon får det att låta precis så spännande som jag inte trodde att det var, om ni förstår vad jag menar.

Jag gillar sport, även om jag själv inte är mycket för själva utövandet. Jag är förvisso stolt sekreterare i Månstads IF, men det handlar mer om min förmåga att skriva protokoll än om mina talanger på fotbollsplanen. Tur att de har valt att använda mig på rätt position, tänker jag!

Nej, nu är det dags för herrarnas skidskytte. Jag rusar därför till tv:n som ett skott.

Dagens bild kanske kan vara till hjälp för vänner som längtar efter en riktig unghingst. (Om ni tänker på hästar eller inte är upp till er.) Denna brevlåda satt uppe på travbanan i Karlstad. Kanske den var full av visitkort? Kanske av något annat? Jag vet inte, men visst kan även travsport erbjuda spänning - om bara fantasin väcks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar