onsdag 17 mars 2010

Jag läser så märkliga saker nuförtiden

I dag har jag blivit taggad. Förr blev jag det av utmaningar och roliga saker, och det blir jag fortfarande. Men nu blev jag taggad i en födelsedagskalender. Facebook gör konstiga saker med ens språk och världsbild, eller hur?

Något som förundrar mig är att så många går med i så många olika grupper av skilda slag. Själv är jag en fegis vad det anbelangar. Tänk om "någon" bara byter namnn på gruppen? Det har man ju hört talas om. Människor som går med i Tyck om hundar-gruppen är plötsligt med i Hata hundar-gruppen, bara för att någon skämtar till det lite grann. Värre varianter finns, har jag förstått.

Det är dock ganska kul att kolla runt bland grupperna. Jag noterade t.ex. stolt att Månstadsgruppen har 30 fler medlemmar än Länghemsgruppen. Totalt obegripligt för läsare utanför bygden, men ni andra förstår storheten i det.

Jag har ju ett företag, och många företag har ju skapat fan-sidor. Kanske det vore något?

Nej, förresten - det blir kanske bara jag och mamma? Och då måste jag ju lära henne Facebook först. Kändes helt plötsligt lite jobbigt. Men det vore ju kul med några fans, förstås.

Det där med bekräftelse är faktiskt intressant.

Jag bloggar mest för min egen skull, och det var därför jag började blogga. Jag vill helt enkelt jobba med mitt eget språk ibland, eftersom jag jobbar med andras ord hela dagarna. Dock har jag märkt att jag blir löjligt jätteglad när någon kommenterar på bloggen, så det få ni gärna göra ;-)

Nej, nu ska jag jobba med andras ord en stund. Dagens bild blir en njutningsbild. Det är J som flyter runt i havet. Visst ser det gott ut?


8 kommentarer:

  1. Då måste, vill och bör jag kommentera! Kul bild på mig. Detta kort måste vara från vårt besök i Cuba. Ser ut som ett amerikansk (förresten, troligen mer ett ryskt) hangarfartyg som gått på grund i Grisbukten.
    Janne

    SvaraRadera
  2. Har jag någon gång berättat att jag älskar ryska hangarfartyg? Måste ha med mitt ursprung att göra, det är ju inte för inte jag är kvartsryss. Ja, det är från Kubaresan.

    SvaraRadera
  3. ...skrev hon och gjorde en diskret rättelse av Kuba...

    SvaraRadera
  4. Har läst din blogg ett tag nu och kommer alltid på mig själv med att småle när jag läser. I positiv mening alltså! Jag skulle bli fan också så då blir det ju tre i alla fall...
    Jenny C

    SvaraRadera
  5. Japp Petra här har du ett fan till!!!

    SvaraRadera
  6. Jenny C och Karin: Man böjer huvudet, rodnar klädsamt och tackar allra ödmjukast!

    SvaraRadera
  7. Men kära Petra vem vill inte vara med i din fanclub?? Jag bara undrar...:)

    SvaraRadera