tisdag 6 april 2010

Shopping - att det ska vara så kul

"Stockholm, Stockholm - stad i världen" sjöng Pugh en gång i tiden. Det må vara hur det vill med det, men shoppingen är bättre här än i Månstad, det är säkert. Har struttat runt i stora staden några timmar - shoppat, fikat och njutit i solskenet.

Jag behöver både asfalt och gräsmattor, och jag är ganska priviligierad som kan få båda. Denna vecka är det asfalt som gäller i fyra dagar. Planen är att jag jobbar på dagarna och shoppar, umgås och biograferar på kvällarna. I morgon kväll ska jag träffa kära vänninor och på torsdag kväll ska jag se Alice i Underlandet i 3D med en annan kär väninna. Jag ser fram emot båda dessa kvällar!

Dagens shoppingfyld är de allra finaste gröna Converseskorna.

Jag har aldrig riktigt varit en högklackstjej, och sedan jag bröt fotleden för några år sedan skyller jag på det. Platta pjuck passar mig som hand i handske, som det heter - om nu fötter kan passa i handsken. Dock tycker jag att lagom höga klackar är snyggt, förutsatt att man kan gå i dem. Och det kan inte alla.

Jag hade förresten en kompis för många år sedan som alltid rörde ihop uttryck. Hon sade att saker passade som "handsken i väskan", och en gång när hennes dotter lyssnade sade hon allvarligt "Små grytor har också stora lock."

Därtill var hon lite disträ. När hon var hos tandläkaren med sin dotter en gång frågade tandsköterskan när dottern var född. M, som förmodligen tänkte på annat, uppfattade att tandsköterskan i stället frågade när de var där senast. Replikskiftet blev därmed:

- När är M född?
- Jag vet inte riktigt, men jag tror att det var på våren någongång.

En något förvånad tandsköterska höjde en ganska rejäl aning på ögonbrynen, vilket man lätt kan förstå.

Dagens bild? Fina skorna såklart! Har du shoppat något roligt nyligen?

3 kommentarer:

  1. Ann Sofie Wahlberg6 april 2010 kl. 23:04

    Vill ha ett par turkosa! Snörena på mina nya vita blev smutsiga idag, nu går det bara utför :( :)

    SvaraRadera
  2. Maria: De är nästan lika fina som dina ljusstaksskor.

    Ann Sofie: Lite klorin så bleker du bort det. Måhända lite miljöfarligt, men det kostar på att vara på topp. :)

    SvaraRadera