måndag 3 maj 2010

Full fart måndag!

I dag är det full fart måndag! Jobb under dagen, som sig bör. Mycket att göra nu, men det är bara kul. Nu är jag hemma en sväng och snart, mina vänner, är det derby!

Vi snackar matchernas match här i Månstad, då vi möter "ärkerivalerna" Länghem. Att vi vinner tar jag för givet - jag återkommer med resultat senare.

På torsdag måste ni förresten hålla tummarna så de blir blågula. Då ska vi nämligen köra första dansen i Månstadsparken. Ja, vi och vi, förresten - jag är själv i Stockholm, men J ska var med och hjälpa till. Men äras de som äras bör, för vi har en danskommitté som har jobbat som tusan. All heder åt dem!

Åtta torsdagar ska vi köra danser i form av danskurs och fridans. Jag är själv ingen stordansare, utan jag brukar föredra att hänga i korvbaren. Sedan jag bröt fotleden för ett par år sedan har jag dessutom något alldeles utmärkt att skylla på. "Nej, tyvärr - foten, vet du. Annars hade jag förstås.."

Men jag hoppas verkligen att det kommer mycket folk. Det vore så kul med tanke på allt jobb som lagts ner, och dessutom är det ett bra tillskott till föreningskassan.

Jag är en föreningsmänniska och har alltid varit. Finns det en förening i närheten hamnar jag lätt där. Inte i fågelskådarklubben och så - mest för att jag inte ser skillnad på en rödhudad stensprätta och en trebenad struttskata, eller vad det nu är de brukar heta. Jag har alltså inget emot fågelskådare sig; i min ungdom dejtade jag faktiskt en sådan. Det ledde dock till alldeles för många tidiga morgnar för min smak. Men jag mår bra av att finnas i ett sammanhang, och då passar en liten förening som Månstads IF perfekt.

Dagens bild får bli en blänkare inför torsdagens dans. Du kommer väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar