söndag 30 maj 2010

Ja, var ska man börja?

Vilken helg. Resa till Stockholm på lördag morgon, och tack SJ - allt gick som det skulle. Kurseftermiddag med ett gäng kunskapshungriga sekreterare som ville veta ALLT om avsvarsfrihet, propositionsordningar, protokoll, rösträknare, paragrafnumrering...

Frågorna haglade och "skolfröken" Petra gjorde vad jag kunde för att reda ut det. Gudskelov känner jag mig rätt trygg i min mötesteknikskunskap, så i all ödmjukhet må jag väl säga att det gick ganska bra.

Hemresan skedde med bil i stället för tåg.

Jag samåkte med A som hade varit på annan kurs, så vi möttes i Tungelsta - en liten ort som jag inte ens visste att den fanns. Resan gick bra, och jag skrattade både gott och mycket. Visste ni att Max i Jönköping är stället där det händer? När man väl hittat dit vill säga? Men A - man får inte stirra på folk sådär, speciellt inte på folk som har tonade rutor på bilen. Man vet aldrig vad som kan hända.

Och visste ni att det är den blå dutten i gps:en som är bilen och den gröna som är dit man ska? Jag vet det. Nu.

Väl hemma svek jag mitt älskade Månstadsparken och dansen till Jannez, för vi var hemma sent och jag var jättetrött. Soffläge och schlagerfestival fick det bli. Och ja, rätt låt vann. Jag hade dessutom tippat Azerbadjan (eller hur det nu stavas) och Turkiet högt, och båda dessa kom högt.

I dag är det dessutom Styvmors dag!

Det var i alla fall vad M sade när hon kom med en chokladkartong som jag blev jätteglad för! Därtill fick jag en fin orkidé av J, M och M - och lite schlagerspel på Oddset. Jag hade nämligen nämnt att jag höll på de tre låtarna ovan (orkar inte stava till Azer.. en gång till) och därför hade J tippat på dem åt mig. Och jag vann lite - tjoho!

Många menar att det här med Mors dag är ett kommersiellt jippo, och det är det väl - om man tänker rationellt med hjärnan. Men i hjärtat tror jag att alla mammor blir glada för lite uppvaktning en dag som i dag. Självklart tänker jag på min egen mamma också, som finns i Värmland. Det känns långt dit ibland.

På eftermiddagen var vi i alla fall hos J:s föräldrar, fikade, glasstårtade och umgicks. J:s syster var också där. Det var jättetrevligt på alla sätt - tack för det!

Dagens bild får bli blombilder - ovanligt eller hur? Nu blommar nämligen äppelträdgården här i Månstad. Visst är det vackert!

Vad har du gjort i dag?



1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera