torsdag 6 maj 2010

Körsbärsblom och kändisvarning

Ännu en dag i Stockholm är till ända. Ja, inte riktigt ännu, men vi har kommit till ro hemma hos E. Nej, förresten - det inlägget måste genast ändras. Hon höll precis så att trilla ut genom köksfönstret!! Men det gick bra. Piuu...

I kväll har vi ätit thailändskt, i går var det alltså vedugnsbakad pizza och till lunch i dag åt jag libanesisk buffé på en jättemysig restaurang - Sahara.

Stället rekommenderas varmt. Massor av små goda rätter och röror i urläcker miljö. Det fanns inga fönster mot gatan utan det var bara en liten port som man lika gärna kunde ha missat, men där inne var det som en helt annan värld.

Vi tog en efter-jobbet-sväng till Kungsträdgården, och det var inte fy skam det heller. Körsbärsträden stod i full blom, och det var massor med folk där som fotade, solade och bara fanns. Självklart fotade jag också. Är man på genomresa så är man. :-)

Och ingen Stockholmsresa är ju komplett utan lite kändisvarning.

Vet ni vem som satt bredvid oss på bussen? Solveig Tärnström. Jodå, en livs levande centerpartist tillika riksdagsledamot på bara någon meters avstånd. Det ni! Jag kommer nog aldrig att växa ifrån det där med att det är kul att se kändisar.

Jag bjuder på två bilder från Kungsträdgården i dag. Har du sett någon kändis nyligen?



6 kommentarer:

  1. visst är det väl skumt att behöva åka till sthm för att stöta på folk från byarna som bara ligger ett stenkast från Norge.
    Men nej, inga kändisar i mina linser i Södertälje, i alla fall inga jag kände igen :)
    Heli

    SvaraRadera
  2. Kändisar är roligt, men centerpartister är liiiite mindre roliga tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder. Vill också vara i Sthm nu, men får tåla mig till sommaren. Det är inte så dumt då heller... ;)

    SvaraRadera
  4. Stockholm har en förmåga att vara vackert under alla årstider, enda nackdelen med sommaren är att det är lite trångt på "stråken" men då får man väl gå utanför dem! :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir lite full i skratt när du beskriver Solveig Tärnström som centerpartist och riksdagsledamot. Egentligen är hon väl mest känd som skådespelerska, eller...?

    Gotland är också rätt kändistätt mellan varven, särskilt under Almedalsveckan. Eller hur? ;-)

    SvaraRadera
  6. Ja, det har du väl i och för sig rätt i, men det kanske bara gäller för oss som minns det (läs: som är gamla nog). Och Gotland under Almedalsveckan är bland det mest kända jag vet! :-)

    SvaraRadera