lördag 3 juli 2010

Visst nappar det!

Klockan 06.15 klev jag och J upp för ett morgonfiske på en spegelblank sjö. Förr trodde jag att livskvalitet var att samla på sig så mycket prylar som möjligt på kortast möjliga tid men oj, vad man omvärderar saker och ting. Jag gillar fortfarande prylar, gärna tekniska sådana, men ett morgonfiske är inte fel det heller.

Sittande där ute på sjön, stirrande på ett flöte, funderade jag på varför orden napp, som i visst nappar det, och napp, som i plastpryl för bebisar, är samma ord. Jag fann dock inte något bra svar på det, så jag lät det bero.

Ordfunderande är i sanning en egenskap jag har. :-)

Dagens bilder blir Simmesjöbilder, kan inte låta bli. Ni får en bild från i går kväll, då också sjön var spegelblank, och en bild från morgonens fiskafänge. Om vi fick något fisk? Tja, om kvanitetet räknas mer än kvalitet gick det bra. Men inte visste jag att det fanns så små fiskar utanför akvariernas värld...

Här ska det bli värmerekord idag. Vad gör du en het dag som denna?



5 kommentarer:

  1. Äter sill och potatis sedan bär det iväg till Hofsnäs. Spara några gösar till oss - vi hinner inte ta dom justnu - hö´t måste in först ;-)

    SvaraRadera
  2. Har målat hela dagen, avslutat med välsmakande grillning, och kom just hem från årets första dopp i Sävsjön. Fina bilder!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Åh nu blir jag lite avundsjuk, mete på spegelblank sjö, det är inte fy skam, och vilka fina bilder!

    Själv har vi varit och badat i Kolarp och det var inte så dumt det heller.

    SvaraRadera
  4. Eva-Karin: Alla gösar är kvar, jag lovar.

    Pia: Något dopp blir det verkligen inte i Simmesjö, det är så kallt så man tror att isen precis släppt. Eller nåt.

    Titti: Ja, metet var otroligt stillsamt ocn mysigt!

    SvaraRadera
  5. Kommer ned en kväll och visar hur dom ska ta´s ;-)

    SvaraRadera